În anul 2023, Edenred România își continuă misiunea de a contribui la un viitor mai bun
- Diana Stroia
- 13.09.2023
Din dorința de a contribui la un viitor mai bun, Edenred România investește în parteneriate strategice, strâns legate de cele 3 direcții fundamentale de responsabilitate socială ale companiei: îmbunătățirea calității vieții oamenilor, protejarea mediului înconjurător și implicarea în dezvoltarea responsabilă, bunăstarea și progresul comunităților locale. În acest fel, contribuie direct sau indirect la 12 din cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă, stabilite de către ONU.
La nivel național, Edenred România sprijină activitatea a peste 16 organizații neguvernamentale. În cursul acestui an, alocă resurse financiare în valoare de peste 1.000.000 de lei, în angajamentul de a genera schimbări pozitive în domeniul educației și de a contribui la îmbunătățirea calității meselor calde și echilibrate pentru copii.
- Campanii Edenred CSR pentru un viitor mai bun
- Ideal People - implicarea socială și programele Edenred CSR
- Ideal Planet - Edenred și-a luat angajamentul de neutralizare a carbonului până în anul 2050
- Ideal Progress - promovarea unor obiceiuri alimentare sănătoase, prevenirea și combaterea risipei alimentare
Campanii Edenred CSR pentru un viitor mai bun
Dezvoltarea durabilă nu se rezumă doar la acțiunile din prezent, ci se referă și la impactul pe care acestea îl vor avea în viitor. Edenred România conștientizează această realitate, iar modul său eficient de funcționare se bazează pe trei piloni importanți ai responsabilității sociale:
- Ideal People - contribuie la îmbunătățirea calității vieții oamenilor;
- Ideal Planet - dedicată protejării mediului;
- Ideal Progress - urmărește implicarea în dezvoltarea responsabilă, bunăstarea și progresul comunităților locale.
Aceste trei direcții au fost conturate încă de la lansarea pe piață, în urmă cu mai bine de 25 de ani.
„Am început cu un tichet de masă pe hârtie, iar acum, folosind tehnologia ca un catalizator, conectăm companii, angajați, comercianți și autorități publice din întreaga lume, într-un ecosistem 100% digital. Misiunea noastră, „Enrich connections. For good”, rezumă povestea Edenred și valorile în care credem și se traduce prin soluții care cresc nivelul de bunăstare și puterea de cumpărare a angajaților, îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor, vitalizează piața muncii și economia locală și favorizează accesul la alimente mai sănătoase, produse mai ecologice și opțiuni de mobilitate mai prietenoase cu mediul” a declarat Dana Sîntejudean, Director Zonal Europa, Middle East şi Hispanic America.
În fiecare zi, ne punem sau primim diverse etichete și jucăm diferite roluri. Aceste etichete devin vocea noastră interioară și ajung să se reflecte în ceea ce facem, iar uneori, nu este deloc simplu. Edenred sustine incluziunea și promovează un mediu în care fiecare se poate simți în siguranță, văzut, apreciat și încurajat să fie autentic.
Ideal People - implicarea socială și programele Edenred CSR
Inițiativele Edenred din România sunt strâns legate de necesitățile comunităților locale și sunt dezvoltate independent sau în colaborare cu parteneri strategici locali.
Una dintre misiunile Edenred este îmbunătățirea calității vieții oamenilor, iar indicatorii urmăriți pentru acest pilon sunt solidaritatea, diversitatea și incluziunea. Acțiunile întreprinse în acest sens sunt:
- Din anul 2016, pe data de 21 iunie, se sărbătorește Ideal Day, o zi dedicată acțiunilor de solidaritate din comunitățile locale. Astfel, cei peste 12.000 de angajați Edenred, din 46 de țări, se implică în activități de voluntariat, în această zi.
- În România, Ideal Day a devenit Ideal Week - o întreagă săptămână dedicată faptelor bune. În plus, în cadrul Comunității Ambasadorilor Faptelor Bune, a fost creată o comunitate deschisă tuturor celor ce își doresc să ofere ajutor.
- Anul acesta, de Ideal Day, 300 de oameni au alergat împreună într-o cursă caritabilă de 3 km, organizată de Bucharest Running Club. Alături au fost și clienții și partenerii Edenred România, iar 100% din fondurile înregistrate în cadrul acestei campanii au fost redirecționate către Agenția Împreună.
- Luna mai este dedicată celebrării diversității și incluziunii. Acest lucru nu se rezumă doar la aspecte legate de vârstă sau gen, ci, mai presus de toate, la diversitatea competențelor și experiențelor și la diferitele abordări adoptate cu integritate în spiritul valorilor organizaționale și personale. Edenred promovează o cultură a incluziunii, iar în anul 2019, a semnat Carta Diversității în România.
- România face parte din țările cu cel mai mare deficit de sânge din spitale. În acest sens, de 4 ori pe an, la sediul Edenred se organizează acțiuni de donare sânge, derulate în parteneriat cu Centrul de Transfuzie Sanguină „Colonel prof.dr. Nicolae Nestorescu”. Mai mult decât atât, Edenred organizează sesiuni de donare de sânge și la sediul unora dintre parteneri. Astfel în 2022 și anul acesta au fost organizate 8 sesiuni de donare de sânge și s-au înregistrat 221 de donatori.
Anul acesta, 2023 de Ideal Day, Edenred a alergat pentru incluziune și a organizat activități pentru tinerii cu dizabilități. Descoperă cum a fost atmosfera la Edenred Run 2023 și alătură-te Comunității Faptelor Bune, pentru a construi împreună un viitor mai bun.
Ideal Planet - Edenred și-a luat angajamentul de neutralizare a carbonului până în anul 2050
Ca parte a planului strategic „Beyond”, în luna octombrie a anului 2022, Edenred a anunțat că își propune să atingă neutralitatea carbonului până în 2050. În acest sens, Edenred se orientează către utilizarea extinsă a serverelor virtuale și se străduiește constant să optimizeze consumul de energie.
La nivel local, Edenred derulează campanii de conștientizare și reducere a plasticului, conservării resurselor, dar și a consumului de energie și apă la birou. Compania s-a alăturat mișcării globale „Plastic free July”, unde milioane de oameni se preocupă de cum pot face alegeri mai sustenabile pentru mediu. Prin urmare, au renunțat la paharele de hârtie, de unică folosință, și au realizat tranziția de la apa îmbuteliată în sticle de plastic, la apă filtrată direct din rețea. În plus, își propun reutilizarea tuturor materialelor publicitare și transformarea acestora în genți reciclate.
Mai mult, din luna decembrie a anului 2021, Edenred a devenit primul furnizor de beneficii extrasalariale din România care oferă carduri din materiale prietenoase cu mediul (PVC reciclat în proporție de 85,5%). În același timp, susține renunțarea cu totul la plastic și conversia cât mai rapidă spre cardul virtual.
Ideal Progress - promovarea unor obiceiuri alimentare sănătoase, prevenirea și combaterea risipei alimentare
Principalul proiect al pilonului Ideal progress este Programul FOOD (Fighting Obesity through Offer & Demand). Acesta este un proiect european public-privat de amploare, demarat și coordonat de Edenred încă din anul 2009, și care se desfășoară în 11 țări ale Uniunii Europene, inclusiv în România. Scopul esențial al acestui program constă în promovarea obiceiurilor alimentare sănătoase, încurajarea ofertei de preparate sănătoase și reducerea risipei alimentare, prin amplificarea conștientizării impactului pe care alimentația îl are asupra calității vieții, atât în rândul angajaților, companiilor și restaurantelor, cât și în primele etape ale dezvoltării obiceiurilor alimentare echilibrate, respectiv în mediul școlar.
Programul Food este implementat în parteneriat cu Institutul Național de Sănătate Publică, Asociația Medicilor de Familie București și Ilfov și Camera de Comerț Americană din România. De asemenea, cuprinde și o rețea în continuă creștere de restaurante ce respectă principiile FOOD. Anual, este realizat sondajul Barometru FOOD, un studiu național coordonat de Edenred în 20 țări, destinat utilizatorilor și restaurantelor din rețeaua Edenred.
În cadrul acțiunilor de conștientizare, Edenred comunică în contextul unor zile speciale, precum Ideal Day (21 iunie) - Ziua Voluntariatului și a Solidarității la nivel de grup Edenred, Ziua Internațională de Conștientizare a Risipei Alimentare (29 septembrie) și Ziua Mondială a Alimentației (16 octombrie).
Rezultatele proiectului FOOD în 2023
- Îmbunătățirea calității vieții
- Aproximativ un milion de angajați au primit informații despre ce înseamnă un stil de viață sănătos și despre locurile unde pot lua un prânz echilibrat din punct de vedere nutrițional;
- Au fost organizate 18 ateliere de nutriție, la care au participat peste 1000 de angajați;
- Au fost oferite 3500 de prânzuri la școală, pentru copii din mediile vulnerabile.
- Reducerea risipei alimentare
- Realizarea parteneriatului cu Federația Băncilor pentru Alimente din România, ce presupune susținerea demersurilor care includ colectarea şi distribuirea de alimente către persoanele aflate în medii defavorizate;
- Investiții de peste 250.000 lei pentru combaterea risipei alimentare;
- 2000 de restaurante au primit ghidul „Redu risipa alimentară în 10 pași”;
- 5000 de caserole biodegradabile au fost distribuite către restaurantele partenere;
- 8000 de comercianți au fost expuși campaniei;
- Au fost realizate peste 400 de ore de voluntariat pentru Banca de Alimente, unde a fost colectată o tonă de produse.
- Crearea de obiceiuri alimentare sănătoase pentru copii, în timpul școlii
- Proiectul „Poftă de sănătate. Antrenament pentru stare de bine”, realizat în parteneriat cu Asociaţia Zi de Bine: presupune ore de educație nutrițională nonformală, desfășurată pe parcursul a două luni, și este destinat elevilor de liceu. În cadrul acestuia, elevii vor învăța despre alimentație, emoțiile asociate și importanța activității fizice; Prima ediție a acestui program s-a desfasurat în intervalul aprilie – iunie 2023, unde 200 de copii de la 5 licee din Bucuresti au participat la o serie de activități interactive în cadrul cărora și-au testat cunoștințele prin provocări gamificate urmate de o probă finală pentru a câștiga marele premiu pentru liceul lor – dotarea cu echipamente, în valoare de 30.000 euro, specifice nevoilor fiecărei școli.
- Programul „Masă și clasă” dezvoltat de către Asociația pentru Valori în Educație și Asociația Școlilor Particulare, în parteneriat cu Edenred România: presupune îmbunătățirea abilităților de management și leadership pentru 50 de directori de școli publice. În plus, aceștia vor primi informații și îndrumare pentru a atrage finanțări în scopul optimizării soluțiilor de servit o masă caldă în școli;
- În parteneriat cu Asociaţia Școlilor Particulare și profesioniști în domeniul culinar, nutrițional și al sănătății, se dezvoltă un Ghid de rețete sănătoase pentru școli, care va fi pus la dispoziție gratuit pentru toate instituțiile de învățământ din România;
În premieră, 50 de bucătari din cantinele unităților școlare au participat, timp de trei zile, la un masterclass intensiv, sustinut de masterchef Alex Cîrțu, despre gătit sănătos și gustos pentru elevi. În avanpremieră, cei 50 de bucătari s-au inițiat în prepararea meniurilor din Ghidul cu rețete sănătoase destinate elevilor, ce va fi lansat la finalul lunii septembrie.
- La nivel național, vor fi organizate webinarii informative online, deschise gratuit grădinițelor, școlilor și liceelor.
- Crearea de obiceiuri alimentare sănătoase pentru angajaţi, în timpul programului de lucru
- În luna octombrie a acestui an, Edenred Romania va lansa primul training digital pentru angajații din România, despre construirea obiceiurilor alimentare echilibrate și un stil de viață sănătos. Acesta s-a realizat în parteneriat cu Institutul naţional de Sănătate Publică şi Asociaţia Medicilor de familie Bucureşti-Ilfov și a fost oferit gratuit angajaților.
Dacă îți dorești să afli mai multe despre programele CSR, poți urmări Edenred Romania pe LinkedIn și pe retelele de socializare. Astfel, vei fi informat în timp real și vei putea alege cauzele în care să te implici.
Fiecare acțiune întreprinsă în sfera responsabilității sociale are o contribuție semnificativă la dezvoltarea unei lumi mai echitabile și durabile pentru noi toți. Prin eforturi colective, ne îndreptăm către o realitate în care fiecare individ își poate găsi locul în comunitate.
Edenred România își propune crearea unei vieți mai bune și mai sănătoase pentru toți membrii comunității, iar acțiunile întreprinse susțin acest lucru.
Sursa foto: Edenred România