Cu cardul de bonuri de masă Edenred le oferi angajaților un beneficiu extrasalarial valoros, în timp ce aduci economii în bugetul companiei.
Optimizare fiscală pentru angajatori și angajați Ești scutit de la plata contribuțiilor sociale (CAS, CASS și CAM). Totuși, ține cont că tichetele de masă sunt supuse anumitor taxe salariale, reținute din venitul angajatului. 100% deductibilitate de la plata impozitului pe profit.
Reducerea costurilor companiei Până la 32% economii pentru companie față de aceeași sumă acordată cash, chiar și în contextul recentelor modificări fiscale.
Avantaje competitive pe piața muncii Mai mult sprijin, sănătate și motivație pentru angajații tăi.
Avantaje competitive pe piața muncii Creșterea atractivității companiei pentru candidați și retenția angajaților printr-un pachet de beneficii mai generos.
Beneficiu extrasalarial Angajații beneficiază de un buget lunar dedicat meselor tale, fără să le fie afectat salariul.
Flexibilitate și diversitate angajații tău au acces la cea mai variată rețea de comercianți parteneri cu peste 57.000 de locații, inclusiv platforme de food delivery.
Simplu și rapid pot face plata cu telefonul în siguranță prin Apple Pay și Google Pay.
Dinamic au acces la peste 100 de oferte și reduceri lunare.
Card fizic - funcționează asemănător unui card bancar, așa că oricine poate să-l utilizeze fără probleme, indiferent de cât de familiarizat este noile tehnologii. Poate fi utilizat la peste 57.000 de comercianți parteneri, inclusiv platforme de food delivery, cum ar fi Tazz, Freshful by eMag, Glovo, Sezamo și Bringo.
Card virtual - 100% soluție digitala, inovatoare, prietenoasă cu mediul, susține eliminarea plasticului din procesele de producție, este activabil în aplicația Edenred, permite plăți sigure, rapide, prin Apple Pay și Google Pay direct de pe telefon. Ideal pentru angajații care preferă soluții digitale!
Legea numărul 165/2018 cu modificările și completările ulterioare este cea care reglementează utilizarea tichetelor de masă în România. Aceasta a fost adoptată pentru a oferi un cadru legal clar privind acordarea și utilizarea acestor bonuri de masă de către angajatori, în scopul sprijinirii angajaților în acoperirea cheltuielilor zilnice cu hrana.
În acest an, impozitul pe bonuri de masă a suferit câteva modificări pe care este bine să le cunoască orice angajator. Descoperă în continuare mai multe despre impozitarea bonurilor de masă.
Impozitarea tichetelor de masă 2024 este diferită față de anul anterior.
Anterior anului 2024, bonurile de masă se impozitau cu 10% aferent impozitului pe venit. Asta înseamnă 10% impozit suportat de către angajat, în timp ce angajatorul beneficia de 100% deductibilitate de la plata impozitului pe profit.
Și valoarea tichetelor de masă a suferit modificări în 2024 vs 2023. Dacă în 2024 valoarea nominală a unui tichet de masă a ajuns la 40,04 lei, în ultimul trimestru al anului 2023, valoarea unui tichet de masă a fost de 35 de lei.
Începând cu anul 2024, tichetele de masă se impozitează în continuare cu 10% impozit pe venit, însă și cu 10% contribuție la asigurările sociale de sănătate (CASS). Astfel, având în vedere că impozitul pe venit se calculează după scăderea contribuțiilor sociale (CAS și CASS, care însumează 35% din venitul brut), impozitarea bonurilor de masă ajunge să fie în total de 19%. Pentru companii, beneficiile se păstrează și în acest an, fiecare angajator beneficiind de 100% deductibilitate de la plata impozitului pe profit.
Cu tichetele de masă Edenred, poți achiziționa o varietate de produse alimentare și mese calde, atât în restaurante, cât și în supermarket. Edenred card este acceptat în cea mai mare rețea de comercianți parteneri cu acoperire națională, permițând angajaților să se bucure de o gamă largă de opțiuni, de la preparate culinare la alimente de bază.
Te ajutăm să găsești soluția care se potrivește pentru business-ul și angajații tăi.
Solicită ofertă personalizată Sau sună-ne direct la 021 301 33 15
Ne bucurăm să oferim clienților noștri experiențe de care pot fi mândri. Ne place să lăsăm clienții să vorbească pentru noi. La rândul lor, 9 din 10 companii ne recomandă cu încredere. Iată ce spun partenerii noștri despre colaborarea cu noi:
Tichetele de masă pe suport electronic sunt bonuri de valoare dedicate exclusiv alocației individuale de hrană a salariatilor . Cardurile sunt dezvoltate de Edenred sub sigla MasterCard® și sunt prevăzute cu CIP, încorporând cea mai nouă tehnologie ce conferă securitate sporită și viteză. Aceste carduri de masă pot fi folosite și în modul “Contactless”.
Începând cu data de 1 octombrie 2024, valoarea maximă a tichetului de masă a crescut la 40,04 lei/ zi lucrată, , conform O.U.G. nr. 69/2023, publicata in Monitorul Oficial
Tichetele de masă se pot acorda în valoarea maximă stabilită de legislația în vigoare corespunzător numărului de zile lucrate din luna pentru care se face transferul. Verifică calendarul zilelor lucrătoare pentru a te ajuta în calcule
Posesorul cardului este informat prin email lunar, in ziua incarcarii cardului si prin notificare in aplicatia MyEdenred, daca utilizatorul aplicatiei si-a dat acordul. Alternativ, utilizatorii de card pot afla în permanență soldul cardului și istoricul tranzacțiilor prin aplicația mobilă sau prin platforma online My Edenred.
Clientul poate solicita trimiterea urmatoarelor informatii prin email pentru a informa utilizatorii cu privire la: numărul de tichete încărcate, valoarea nominală a unui tichet, valoarea totală încărcată, soldul cardului după încărcare.
Pentru a primi notificarea, clientul trebuie sa completeze in fisierul de comanda adresa de email si numarul de telefon al utilizatorilor de card.
Daca printr-o eroare s-a incarcat o suma eronat pe card, clientul poate solicita catre Edenred rezolvarea situatiei prin retragerea sumei incarcate gresit pe card.
Legislația aplicabilă nu impune obligația salariatului de a restitui suportul electronic (cardul) pe care au fost sau sunt încărcate tichetele de masa, însă salariatul are obligația să restituie angajatorului contravaloarea tichetelor de masa alimentate pe card și neutilizate ori necuvenite.
Prin platforma online MyEdenred, folosind un fișier Excel template pe care Edenred îl pune la dispoziția clientului. În același fișier există un sheet pentru comanda de carduri noi și un sheet pentru comenzi recurente de reîncărcare.
Pentru emitere de noi carduri (noi angajați)
Pentru reîncărcarea cardurilor deja existente și confirmate
CarduriIe se reîncarcă in aceeasi zi daca plata este efectuata din aceeasi banca; daca ce face plata dintr-o alta banca incarcarea poate efectua într-o zi lucrătoare de la încasare. Valoarea tichetelor de masa nu va putea fi transferată salariaților pe card decât dacă angajatorul a achitat contravaloarea nominală a acestora, inclusiv costurile aferente emiterii, către Edenred.
Potrivit legii, la încetarea contractului individual de muncă, salariatul are obligația să restituie angajatorului contravaloarea tichetelor alimentate pe card și neutilizate ori necuvenite.
Formularul de comandă este unic. Același fișier electronic se folosește pentru orice tip de comandă.
Lista este disponibila in contul MyEdenred al companiei unde clientul poate accesa informatii referitoare la fiecare card.
Timpul de livrare a cardurilor noi este de maximum 6 zile lucrătoare, conform contractului.
Nu este permisă alimentarea cardului de masă cu alte sume în afara celor reprezentând contravaloarea tichetelor de masă.
Legislația nu impune obligația salariatului de a restitui suportul electronic (cardul) pe care au fost încărcate tichetele de masă, însă salariatul are obligația să restituie angajatorului contravaloarea tichetelor masă alimentate pe card și neutilizate ori necuvenite.
Nu, cardul este valid doar în cadrul companiei unde activa salariatul atunci când l-a primit.
Angajatorul suportă toate costurile legate de emiterea și acordarea tichetelor de masă pe suport electronic. Conform legii, cardul nu implică nici un cost suplimentar pentru angajat.
Costurile angajatorului diferă în funcție de numărul de beneficiari și de numărul adreselor de livrare. Pentru a primi o ofertă personalizată, va rugăm să ne contactați.
După ce a fost stabilit vizualul noului card împreună cu compania client și Edenred, livrarea acestora se poate face în 10 zile lucrătoare.
Da. Important este momentul încasării contravalorii nominale a tichetelor în contul Edenred. Incărcarea se face într-o zi lucrătoare de la încasare.
În cazul în care un angajat își blochează cardul pierdut/furat/deteriorat, se va genera o comandă de reemitere, pe care o va confirma compania client, la solicitarea Edenred. În cazul în care un beneficiar dorește doar blocarea temporară a cardului, în speranța că îl va găsi, poate să solicite acest lucru prin intermediul contului de utilizator din aplicația mobilă sau platforma My Edenred sau telefonic, prin apel la Serviciul Clienți 021 301 33 66. Activarea se va face tot prin contul de utilizator sau prin apel la Serviciul Clienți. Fiecărui card îi sunt atribuite datele de identificare ale beneficiarului, așa cum sunt comunicate de clienți către Edenred, la producerea cardurilor: denumire companie, CNP beneficiar, dată nașterii, adresa beneficiar.
Nu se pot incarca sume aferente tichetelor cadou / vacanta / cultural pe cardurile de masa.
Cardurile de masă Edenred sunt compatibile cu POS-urile deja existente în magazinele care au contract încheiat cu Edenred pentru acceptarea tichetelor de masa pe suport electronic, deci nu e nevoie de investiții suplimentare din partea comercianților.
In baza contractului pe care il ai incheiat cu Edenred pentru acceptarea la plata a cardului de masă Edenred, ne vei transmite si MID-urile (codurilor de identificare) aferente POS-urilor din unitatea ta de vanzare. De asemenea, trebuie să ai încheiate acordurile de colaborare necesare cu instituțiile acceptante (bănci/procesatori de plăți etc.), vizând instalarea de terminale de plată (de ex. POS) ce permit plata cu cardurile Mastercard®.
Te rugam sa ne anunti daca deschizi sau inchizi o unitate de vanzare, pentru a putea opera modificarile necesare.
In cazul in care inlocuiesti POS-urile sau deschizi o unitate noua, te rugam sa ne trimiti codurile MID ale noilor POS-uri pentru inrolare, precum si detaliile privind noua locatie, dupa caz. Codurile MID se gasesc pe chitantele de la POS si pot fi transmise la adresa comerciant-ro@edenred.com, astfel incat sa poti accepta la plata cardurile Edenred.
Cardurile de masă Edenred pot fi utilizate numai în magazinele partenere care sunt dotate cu POS-uri şi care au contract de acceptare la plata a acestor tichete încheiat cu Edenred, emitentul cardului de masă Edenred. Tichetele de masă pe card vor avea o rețea de magazine partenere care va cuprinde atât magazine alimentare, supermarket-uri si hypermarketuri precum și restaurante, bistrouri, unități fast food sau firme de catering și de mâncare livrată, inclusiv platforme online, cum este Tazz si Freshful si Bringo
La momentul achitării alimentelor în unităţile alimentare, de pe card va fi debitata valoarea integrală a produselor cumpărate, chiar dacă aceasta presupune utilizarea de fracţii ale valorii nominale a unui tichet.
Sumele sunt decontate conform contractului încheiat cu instituţia financiară deţinătoare a POS-ului prin care s-au efectuat tranzacţiile, fără intervenția Edenred, similar platilor realizate cu un card de debit.
Acceptarea la plata a cardurilor Edenred se face doar in baza unui contract comercial incheiat / act aditional la un contract deja existent astfel incat POS ul existent in magazinul dvs. sa valideze plata. Costurile sunt mentionate in contract/act aditional si se vor achita conform cu cele stipulate in documentele agreate
Termenii și condițiile în care pot fi returnate produsele, precum și modalitatea de restituire a contravalorii acestora sunt reglementate în cadrul politicii de retur a fiecărui comerciant partener.
Dupa data expirarii, contravaloarea acestora se pierde si nu mai poate fi reincarcată pe card. Angajatorul poate solicita restituirea, la valoarea lor nominală, a tichetelor de masa pe suport electronic și neutilizate în perioada de valabilitate, potrivit contractului de client încheiat cu Edenred.
Conform legii este interzis angajatorilor să taxeze în vreun fel angajații sau să diminueze valoarea nominală a tichetelor cadou pe suport electronie. Toate costurile aferente tichetelor cadou pe suport electronic vor fi suportate de către angajatori.
La momentul achitării produselor alimentare din cadrul unităților partenere Ticket Restaurant Card, de pe cardurile de masă este debitata valoarea integrală a produselor cumpărate, chiar dacă aceasta presupune utilizarea de fracții ale valorii nominale a unui tichet.
Utilizatorii cardurilor pot alege să plătească fie introducând cardul în POS și tastând codul PIN, fie prin tehnologia "contactless" în cadrul unităților care afișează sigla "contactless", prin simpla apropiere a cardului de cititorul special. De asemenea, cardul Ticket Restaurant poate fi utilizat si pentru plati online.
Important: înainte de a efectua prima tranzacție “contactless”, este necesar să se efectueze în prealabil cel puțin o tranzacție introducând cardul în POS și tastând codul PIN.
Codul PIN este necesar în cazul plăților clasice (non-contactless) și în cazul plăților “contactless” care au o valoare de peste 100 de lei.
În prezent, Edenred deține cea mai extinsă rețea de comercianți parteneri la nivel național, acoperind toate județele ca distribuție. Tichetele de masă pe card pot fi folosite doar în magazinele dotate cu POS sau care dețin aplicația Global Payment și care au semnat un contract de acceptare la plata a acestor carduri cu Edenred. De asemenea, cardul de masă Edenred poate fi utilizat si pentru plati online. La acest link poate fi găsită lista completă de comercianți: https://www.edenred.ro/ro/parteneri-ticket-restaurant sau accesând harta comercianților
Edenred oferă tuturor posesorilor de carduri, acces permanent și gratuit la informații despre soldul cardului și istoricul tranzacțiilor prin următoarele canale:
- contul web My Edenred
- aplicația mobilă My Edenred, care poate fi descărcată pe telefoanele de tip smartphone iOS, Android sau Huawei
- prin apel la numărul de telefon 021 301 33 66 (IVR-robot telefonic sau operator)
- pe email, angajații sunt înștiințați automat de către Edenred cu privire la data alimentării, valoarea tichetelor de masă transferate pe suport electronic și soldul cardului după încărcare.
Edenred oferă tuturor posesorilor de carduri, acces permanent și gratuit la informații despre soldul cardului prin următoarele canale:
- contul web My Edenred
- aplicația mobilă My Edenred, care poate fi descărcată pe telefoanele de tip smartphone iOS, Android, Huawei
- prin apel la numărul de telefon 021 301 33 66 (IVR-robot telefonic sau operator)
- pe email, angajații sunt înștiințați automat de către Edenred cu privire la data alimentării, valoarea tichetelor de masă transferate pe suport electronic și soldul cardului după încărcare.
PIN-ul poate fi reamintit prin intermediul contului de utilizator din aplicația mobilă sau platforma online MyEdenred ori prin apel la 021 301 33 66.
Termenii și condițiile în care pot fi returnate produsele, precum și modalitatea de restituire a contravalorii acestora sunt reglementate în cadrul politicii de retur a fiecărui comerciant partener.
Pentru plățile “Contactless” ce depășesc 100 de lei este obligatorie introducerea codului PIN.
Tichetele de masă emise până la data de 31 octombrie pot fi utilizate până la data de 31 decembrie a anului de emitere. Un tichet de masă emis începând cu data de 1 noiembrie anul curent poate fi utilizat până la data de 31 decembrie a anului următor anului de emitere.
Cardul se blocheaza daca se introduce codul PIN de cel putin 3 ori gresit in aceeasi zi. Deblocarea cardului se face automat, in ziua urmatoare, Recomandarea este sa accesati aplicatia mobila MyEdenred pentru a va reaminti PIN ul inainte de a incerca folosirea cardului.
Nu, potrivit legii, comenzile de carduri de masă se pot procesa doar în baza unei comenzi ferme efectuate de către compania angajatoare, care a semnat un contract cu Edenred.
Plățile de tip "Contactless" pot fi efectuate pentru orice sumă disponibilă pe card.
În caz de pierdere sau furt, cardul trebuie blocat imediat, pentru a nu pierde sumele încărcate pe acesta. Cardul se poate bloca (ireversibil) prin intermediul contului de utilizator din aplicația mobilă My Edenred, din platforma online sau prin apel la numarul 021 301 33 66. În cazul în care un beneficiar dorește blocarea temporară a cardului, în speranța că îl va găsi, cardul poate fi blocat temporar (reversibil) prin aceleași mijloace menționate mai sus.
Da, utilizatorii au libertatea să cheltuie orice sumă doresc din fondurile disponibile pe card. Nu există un minim obligatoriu, iar maximul este dat de suma existentă pe card la acel moment.
Nu, conform legii, cardurile Ticket Restaurant nu permit retragerea sau transferul de fonduri, ci pot fi utilizate exclusiv pentru plata produselor alimentare.
Te ajutăm să găsești soluția potrivită pentru business-ul și angajații tăi.
Solicita oferta personalizata