Într-o lume a muncii în schimbare în care granițele dintre viața profesională și cea personală încep să se estompeze, un document simplu, aparent banal, însă esențial, încă este relevant, respectiv regulamentul de ordine interioară.
Perceput adesea ca un set general de reguli, regulamentul intern este coloana vertebrală a unei companii, un fel de ghid care definește cadrul pentru o colaborare eficientă și armonioasă. Însă ce cuprinde regulamentul de ordine interioară? Cine îl realizează și ce rol joacă în viața de zi cu zi a angajaților și angajatorilor? Răspunsurile la aceste întrebări le poți afla în continuare.
Regulamentul de ordine interioară este un document care stabilește normele de siguranță în muncă, precum și reguli pentru buna desfășurare a activităților. De asemenea, menționează sancțiunile care se aplică pentru nerespectarea sa.
Prin definiție, regulamentul intern este specific fiecărei companii și trebuie să se adapteze la locul de muncă și la activitățile de zi cu zi. În plus, angajatorul nu este liber să stabilească orice reguli își dorește, ci acestea trebuie să fie în limita legii și prin consultarea angajaților sau a reprezentanților acestora.
👉 Angajații sunt esențiali pentru succesul oricărei afaceri. Descoperă cum te ajuta managementul resurselor umane să creezi un mediu de lucru performant.
Potrivit articolului nr. 241 din Codul Muncii, regulamentul intern este realizat de către angajator după consultarea sindicatului sau a reprezentanților salariaților, după caz.
Codul Muncii impune maximum 60 de zile de la dobândirea personalității juridice, și după consultări, pentru a realiza regulamentul de ordine interioară (articolul nr. 246 din Codul Muncii). În general, regulamentul intern este întocmit de către o persoană din cadrul departamentului de resurse umane.
De asemenea, tot Codul Muncii (articolul nr. 242) menționează care sunt categoriile obligatorii de dispoziții:
În plus, angajatorul este obligat, conform legii, să aducă la cunoștința fiecărui angajat prevederile regulamentului de ordine interioară, chiar din prima zi de lucru. Acest lucru se poate realiza pe hârtie sau în format electronic, cu mențiunea că documentul trebuie să poate fi printat, la nevoie. Mai apoi, regulamentul își produce efectele din momentul în care este luat la cunoștință și trebuie afișat la sediul firmei.
Regulamentul intern are un rol deosebit în stabilirea regulilor companiei și crearea unui mediu de lucru motivant. Iată de ce este important:
👉 Starea de bine este foarte importantă pentru liniștea angajaților. Vezi studiul Edenred Benefit pentru a afla ce beneficii extrasalariale sunt importante pentru salariați.
👉 „Hrănește” performanța echipei tale cu ajutorul cardului de masa Edenred. Acesta îți oferă avantaje fiscale și contribuie la retenția și satisfacția angajaților.
Regulamentul intern este un instrument esențial care modelează cultura organizațională, influențează normele, valorile și comportamentele angajaților. Un regulament de ordine interioară bine conceput și realizat va instala o cultură bazată pe colaborare, încredere și respect, în timp ce un regulament intern rigid și restrictiv poate duce la un mediu de lucru afectat de teamă și conformism.
De asemenea, îl poți folosi pentru a reflecta valori de bază ale companiei, precum transparența, integritatea și responsabilitatea. Stabilind reguli clare și echitabile, regulamentul de ordine interioară contribuie la crearea unui mediu sigur și predictibil, unde angajații se simt prețuiți și respectați. În plus, regulamentul intern poate promova un comportament etic și responsabil prin stabilirea de standarde de conduită și mecanisme clare de raportare a abaterilor.
Pentru a crește eficiența sa, este indicat să îl personalizezi și adaptezi la specificul companiei și să îl revizuiești periodic pentru a reflecta cât mai bine schimbările din mediul de lucru. Prin implicarea angajaților în revizuirea regulamentului de ordine interioară poți contribui la creșterea gradului de acceptare și respectare a regulilor stabilite.
Conducerea joacă un rol esențial în implementarea regulamentului de ordine interioară și modelarea culturii organizaționale, având responsabilitatea de a crea un mediu de lucru în care valorile și regulile stabilite sunt promovate și respectate.
În primul rând, echipa de manageri ar trebui să fie un model de urmat și să demonstreze prin propriul comportament respectarea regulamentului intern și a valorilor companiei. Acest lucru implică respectarea regulilor, adoptarea unui comportament responsabil și susținerea unui mediu de lucru deschis și transparent și a unui climat de încredere și respect.
În al doilea rând, conducerea trebuie să comunice în mod clar așteptările și valorile companiei către angajați, punând accent pe importanța regulamentului intern și a modului în care acesta contribuie la atingerea obiectivelor firmei.
În al treilea rând, managerii ar trebui să ofere feedback constructiv, să recunoască performanțele angajaților și să încurajeze un comportament pozitiv și proactiv. Prin feedback, angajații își pot îmbunătăți performanța și se pot dezvolta profesional.
Regulamentul de ordine interioară nu reprezintă doar o colecție de reguli și proceduri, ci a devenit un instrument strategic, esențial pentru succesul unei companiii. Un regulament intern bine realizat și implementat poate transforma cultura organizațională, atrage angajați de top și asigură loialitatea angajaților.
Surse foto: Shutterstock 1, Shutterstock 2.
Dacă ești pe cale să începi o afacere, codul CAEN este printre primele lucruri pe care trebuie să le stabilești. Codul CAEN definește obiectul de activitate al firmei și face referire la serviciile pe care le vei presta. Dacă vrei să-ți lărgești cunoștințele antreprenoriale, află din acest articol ce este un cod CAEN, cât costă codul CAEN, ce înseamnă, de fapt, acronimul CAEN, câte coduri CAEN poate avea o firmă sau unde apare acest cod CAEN.
Codul CAEN definește obiectul de activitate al unei firme, în funcție de clasificarea activităților economice din România. Indiferent de forma de organizare juridică, oricărei afaceri îi este atribuit un cod CAEN, reprezentat de un cod numeric din patru cifre.
Clasificarea acestor activități este furnizată de Oficiul Național al Registrului Comerțului și cuprinde toate categoriile mari de activități pe care firmele le pot presta, precum:
Acestea sunt împărțite în categorii, care definesc cu exactitate natura posibilelor activități desfășurate. Astfel, atunci când înființezi o firmă, codul CAEN ales trebuie să reflecte în totalitate activitatea principală pe care o vei desfășura. Poți consulta lista codurilor CAEN pentru a stabili activitatea de bază și eventualele activități secundare pe care le vei presta. Codurile CAEN în România trebuie să descrie activitățile alese.
👉 Motivarea și recompensarea angajaților sunt elemente pe trebuie să le iei în considerare încă de la începutul afacerii. Descoperă Edenred Benefit, soluția all-in-one pentru beneficiile extrasalariale, și asigură-te că susții starea de bine a angajaților tăi!
Pentru a clarifica ce înseamnă CAEN, acronimul vine de la clasificarea activităţilor din economia națională, definind un sistem folosit la nivel național pentru a organiza și a identifica activitățile economice.
Acest sistem este aliniat la standardele europene, având la bază Nomenclatorul Activităților Economice din Comunitatea Europeană (NACE). Potrivit ONRC, clasificarea activităţilor din economia națională a fost actualizată începând cu anul 2025, în scopul armonizării cu clasificările europene.
Institutul Național de Statistică a elaborat versiunea revizuită a CAEN, respectiv CAEN Rev.3. Astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2025, toate cererile de înregistrare depuse la ONRC de către persoanele care intenționează să-și deschidă o firmă trebuie întocmite în baza cod CAEN Rev.3.
Pentru a clarifica ce înseamnă cod CAEN Rev.3 și care este utilitatea acestuia, ONRC precizează, ca principale obiective, alinierea la clasificările folosite pe plan european și internațional, dar și structurarea informațiilor economice și sociale conform noului mod de funcționare a economiei naționale.
👉 Dacă îți place să rămâi la curent cu toate informațiile legislative care te ajută să-ți dezvolți afacerea, află totul despre Impozitul pe profit 2024: lege, cum se calculeaza.
La înființarea unei firme, alegerea codului CAEN principal este inclusă în costurile de înregistrare a firmei la Registrul Comerțului. Potrivit ONRC, printre documentele pe care solicitantul trebuie să le prezinte la înregistrarea în registrul comerţului se află și actul constitutiv al firmei. Acesta trebuie să conţină inclusiv precizarea domeniului de activitate al unei firme şi a activităţii principale, codificată conform Nomenclatorului CAEN.
În ceea ce privește înregistrarea unor mențiuni cu privire la modificarea obiectului de activitate, fie că este vorba despre completarea, extinderea sau schimbarea domeniului şi activităţii principale, prin eliminarea sau adăugarea unui cod CAEN, acestea necesită plata unui tarif variabil, care poate fi regăsit pe site-ul ONRC.
Potrivit legii, oricare dintre aceste modificări implică modificarea actului constitutiv, care trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, obiectul de activitate al firmei, cu precizarea domeniului şi a activităţii principale.
Potrivit Oficiului Național al Registrului Comerțului, o firmă poate avea un singur obiect principal de activitate, căruia îi corespunde un singur cod CAEN, dar numărul de obiecte secundare de activitate nu este limitat. Totuși, numărul de coduri CAEN pe care le poate avea o firmă depinde de forma de organizare juridică a acesteia.
Codul CAEN principal va corespunde activității de bază a firmei. Dacă pe lângă activitatea de bază compania mai desfășoară și alte activități, acestora le vor fi atribuite coduri CAEN secundare. Codul CAEN principal și secundar vor fi ambele trecute în actul constitutiv al firmei, în timp ce numai codul CAEN principal este menționat pe Certificatul de Înregistrare al societății.
În cazul în care administratorul firmei intenționează schimbarea codului CAEN principal ca urmare a schimbării activității de bază, ONRC solicită, printre alte documente necesare, și certificatul de înregistrare al firmei în original.
👉 Dacă ești antreprenor și îți dorești să acumulezi cât mai multe noțiuni în domeniu, află totul despre TVA deductibil: ce este, cum se aplica si cum poti beneficia de el.
Dacă te-ai întrebat câte coduri CAEN poate avea un SRL, este bine de știut că legislația nu limitează societățile cu răspundere limitată referitor la numărul de coduri pentru care pot opta. Totuși, acestea pot avea un singur cod CAEN principal. Prin urmare, adăugarea unui cod CAEN la SRL este oricând posibilă și se inițiază prin depunerea la ONRC a unei cereri de înregistrare, alături de actul modificator al actului constitutiv și actul constitutiv actualizat.
În cazul unui PFA, codurile CAEN sunt limitate la 5, dintre care un cod CAEN principal și alte 4 coduri CAEN secundare. Adăugarea unui cod CAEN la PFA este condiționată totuși de dovada pregătirii sau experienței profesionale pe care solicitantul trebuie să o aibă în raport cu respectivul domeniu de activitate.
Numărul de coduri CAEN pe care o întreprindere individuală le poate avea este limitat la 10, unul dintre acestea definind activitatea principală. În această situație, activarea unui cod CAEN secundar este posibilă, fiind limitată la 9 astfel de activități secundare pe care o firmă le-ar putea desfășura.
👉 Indiferent de numărul de angajați din firmă, investește în bunăstarea acestora și recompensează-i cu beneficii extrasalariale valoroase, în timp ce aduci economii la bugetul companiei. Cardul de tichete de masa Edenred permite angajaților să se bucure de o gamă largă de produse alimentare și mese calde, atât în restaurante, cât și în supermarket.
Un PFA are anumite limitări față de alte forme de organizare juridică. Alegerea codurilor CAEN trebuie să fie în conformitate cu calificările profesionale sau experiența titularului. În plus, numărul de coduri ale firmei este limitat la cinci.
Potrivit legii, există o serie de activități economice pe care persoanele fizice autorizate nu au dreptul să le desfășoare. Deși ONRC oferă o listă orientativă cu rol de ghid pentru agenții economici privind clasificarea activităților conform codurilor CAEN, se va pronunța asupra cererilor de înregistrare și a alegerii obiectului de activitate doar registratorul de la Registrul Comerțului.
Prin urmare, dintre activitățile pe care nu le poate desfășura un PFA, se regăsesc următoarele coduri CAEN:
În consecință, dacă intenționezi să-ți deschizi un PFA, este important să ții cont că autorizarea codurilor CAEN secundare sau principale amintite nu va fi posibilă. Totodată, este important de reținut că în momentul alegerii obiectului de activitate și, implicit, a codului CAEN, solicitantul trebuie să facă dovada pregătirii sale profesionale în domeniu. Verificarea codului CAEN și alegerea sa trebuie însoțită de diplome de studii, traduse și legalizate, dacă ai urmat cursuri în străinătate sau de adeverințe de vechime, pentru a face dovada experienței profesionale.
Codul CAEN al unei firme apare în documente oficiale precum:
Poți verifica codurile CAEN online, accesând site-ul Registrului Comerțului și căutând firma ta, unde vei găsi lista codurilor CAEN active. De asemenea, acestea pot fi verificate consultând actul constitutiv al firmei.
👉 Dacă îți dorești să înțelegi mai bine ce taxe plătești la stat lună de lună, consultă Ghid contributii salarii: ce este CAS, CASS si ce alte taxe platesti din salariu.
Definirea obiectului de activitate și alegerea codului CAEN sunt pași importanți atunci când îți lansezi afacerea. Prin urmare, iată câteva lucruri de care să ții cont atunci când îți alegi codul CAEN.
Codul CAEN are rolul de a clarifica și structura tipurile de activități economice pe care o afacere le poate desfășura, motiv pentru care alegerea corectă a acestora previne modificărilor ulterioare și ajută la evitarea costurilor suplimentare.
Sursă foto: Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock
Pentru a face tranzacții cu firme din străinătate, companiile neplătitoare de TVA din România sunt obligate să dețină un număr VAT, cunoscut sub numele de TVA intracomunitar. Dacă vrei să-ți dezvolți afacerea pe plan internațional sau plănuiești să faci achiziții din afara țării, află din acest articol ce înseamnă TVA intracomunitar sau VAT number în România, când se folosește certificatul VAT și cum poți obține acest cod de TVA intracomunitar.
VAT number sau TVA intracomunitar reprezintă un identificator numeric pe care companiile neplătitoare de TVA sunt obligate să-l folosească în relațiile economice cu alte firme din Uniunea Europeană. Astfel, deși în România vor rămâne neplătitoare de TVA, firmele vor utiliza codul de TVA intracomunitar pentru a face tranzacții în străinătate.
Acest cod confirmă statutul de contribuabil înregistrat într-un stat membru al UE, facilitând aplicarea reglementărilor privind taxa pe valoare adăugată pentru tranzacțiile intracomunitare.
Ce înseamnă TVA intracomunitar?
Dacă te întrebi ce înseamnă TVA intracomunitar sau număr VAT, acesta este acronimul pentru Value Added Tax, care, în traducere, se referă la taxa pe valoare adăugată. Este important de reținut că fiecare țară își stabilește propriile cote TVA.
De asemenea, fiecare țară din UE emite propriul număr VAT, format dintr-o serie de caractere care includ prefixul țării (RO pentru România) urmat de un număr unic atribuit companiei. Acest TVA intracomunitar permite firmei să plătească TVA-ul produselor achiziționate în țară, la cota TVA de 19%, indiferent de cota existentă în țara de achiziție.
👉 Dacă ești antreprenor și vrei să cunoști mai multe informații din domeniul fiscalității, află totul despre TVA deductibil: ce este, cum se aplica si in ce afaceri poti beneficia de el.
După ce am clarificat ce înseamnă TVA intracomunitar sau număr VAT, iată care este utilitatea acestuia. Numărul de identificare VAT (VAT identification number în România) este obligatoriu pentru toate firmele neplătitoare de TVA care se angajează în relații economice cu firme din străinătate. Astfel, o firmă care nu plătește TVA va avea nevoie de numărul VAT atunci când:
Cum se achită tot ceea ce înseamnă TVA în cazul unei tranzacții intracomunitare?
În situația unei achiziții efectuate din străinătate, furnizorul va emite o factură fără TVA, iar firma neplătitoare de TVA va declara și va plăti tot ce înseamnă TVA în țară. Înainte de emiterea facturii, firma trebuie să comunice furnizorului numărul VAT din România, care va fi notat pe factură. În situația în care achizițiile de pe perioada unui an nu depășesc plafonul de 34.000 de lei, utilizarea unui cod VAT nu este obligatorie.
În cazul emiterii unei facturi către un client din străinătate, firma va emite factura fără TVA, solicitând clientului un număr VAT valabil care să însoțească documentul. În acest fel, clientul va declara și va plăti tot ce înseamnă TVA în țara în care își desfășoară activitatea.
Fiecare țară membră a Uniunii Europene își stabilește propriile cote TVA. Astfel, cota de TVA în Europa poate să varieze, iar dacă te întrebi cât este TVA-ul în diferite țări, iată câteva exemple.
Dacă în România cota de TVA standard este 19%, cota TVA în Italia este 22%, cota TVA din Ungaria 27%, cota de TVA din Polonia 23%, cota TVA în Franța 20%, cota TVA în Spania este 21%, similară cu TVA în Belgia, cota TVA din Cehia și cota TVA din Olanda. Cota de TVA în Germania este similară cu cota TVA din România, 19%.
Aceste diferențe de TVA cu care firma se poate confrunta întăresc ideea conform căreia obținerea unui TVA intracomunitar poate fi justificabilă și în situația în care achiziția nu depășește plafonul anual prevăzut de lege. În speță, o firmă care face o achiziție din Ungaria poate declara și depune TVA de plată de 19% din România, utilizând codul de TVA intracomunitar, care este mult mai avantajos decât ceea ce înseamnă TVA în Ungaria, adică 27%.
👉 Fă economii în bugetul companiei, în timp ce le oferi angajaților tăi beneficii extrasalariale valoroase, cu cardul de tichete de masa Edenred. Acesta le oferă salariaților acces la o varietate de produse alimentare și mese calde, iar ție, până la 32% economii pentru companie față de aceeași sumă acordată cash.
Firmele neplătitoare de TVA care doresc să obțină un cod de TVA intracomunitar trebuie să solicite eliberarea numărului de identificare VAT la ANAF de pe raza localității în care se află firma. În acest scop, Agenția Națională de Administrare Fiscală precizează că solicitantul trebuie să solicite înregistrarea specială în scopuri de TVA înaintea efectuării achiziţiei intracomunitare.
Pentru a obține numărul de TVA intracomunitar, firma trebuie să depună formularul 091 - Declaraţie de Înregistrare în scopuri de TVA/ Declaraţie de menţiuni a altor persoane care efectuează achiziţii intracomunitare sau pentru servicii, precum şi pentru agricultorii care efectuează livrări intracomunitare de bunuri la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal.
După obținerea codului de TVA din România, firma are obligația de a comunica codul de înregistrare TVA furnizorului de fiecare dată când efectuează o achiziție. În urma solicitării, ANAF va elibera certificatul de înregistrare în scopuri de TVA intracomunitar.
Cum poți verifica dacă o firmă are un cod TVA intracomunitar valid
Verificarea codului TVA intracomunitar pentru oricare dintre firmele care desfășoară activități intracomunitare se poate realiza pe site-ul Comisiei Europene, la secțiunea VIES (VAT Information Exchange System).
Aceasta permite verificarea validității unui număr de înregistrare pentru TVA eliberat de oricare dintre statele membre. Pentru a efectua o verificare a codului în VIES, solicitantul trebuie să cunoască statul membru pentru care se efectuează verificarea și numărul de înregistrare pentru TVA. Utilizând VIES pentru verificare TVA, poți urmări inclusiv statusul firmei pe care o administrezi.
Verificarea TVA în VIES este importantă pentru a te asigura de respectarea reglementărilor fiscale și pentru operarea eficientă a tranzacțiilor internaționale. Totodată, este important de menționat că verificarea în VIES după nume nu este posibilă.
În plus, în cazul în care dorești să verifici dacă o firmă din România este inclusă în registrul plătitorilor de TVA, ANAF pune la dispoziție Registrul persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, verificarea putând fi efectuată în baza codului de identificare fiscală.
👉 Descoperă Edenred Benefit - ecosistemul beneficiilor extrasalariale care susține starea de bine a angajaților. Acesta te ajută să alegi beneficiile potrivite pentru compania ta, dacă îți dorești angajați motivați și implicați.
Orice companie din România care intenționează să desfășoare activități comerciale în cadrul Uniunii Europene trebuie să știe ce înseamnă TVA intracomunitar sau ce înseamnă VAT și cum funcționează acesta.
Astfel, firmele neplătitoare de TVA care decid să facă achiziții de la furnizori străini sau trebuie să factureze unor clienți care își desfășoară activitatea în UE sunt nevoite să dețină un număr de identificare VAT sau cod TVA intracomunitar, pe care îl pot solicita de la ANAF. Utilizând acest număr TVA din România, firmele vor calcula și vor plăti TVA pentru servicii sau produse achiziționate din străinătate în țara în care își desfășoară activitatea.
Surse foto: Shutterstock, Shutterstock.
Măsurile adoptate prin OUG 156/2024 au un impact semnificativ asupra mai multor sectoare în care, până anul trecut, scutirile de taxe și contribuții reprezentau un avantaj competitiv important. Dar ce prevederi exacte aduce această ordonanță? Ce facilități au fost eliminate și ce efecte vor avea aceste schimbări asupra angajaților și antreprenorilor? Descoperă asta în continuare.
Eliminarea facilităților fiscale în 2025 a adus schimbări majore pentru multe sectoare economice din România, în special pentru IT, construcții, agricultură și industria alimentară. Iată, concret, care sunt acestea.
Iată ce presupune eliminarea facilităților fiscale în industria IT:
👉Dacă businessul tău activează în domeniul IT, poți beneficia de deductibilitate TVA pentru echipamente, software și alte resurse necesare în activitatea ta. Descoperă mai multe detalii, în articolul nostru: TVA deductibil: ce este, cum se aplica si in ce afaceri poti beneficia de el.
În ceea ce privește eliminarea facilităților fiscale în agricultură și industria alimentară, acestea sunt aceleași ca în sectorul IT:
Pe lângă eliminarea acestor facilități, salariul minim brut în agricultură rămâne la nivelul din 2024, adică 3.436 lei. Asta înseamnă un salariu net mai mic pentru angajați, față de anul trecut.
La fel ca în celelalte sectoare, facilitățile eliminate în sectorul de construcții sunt:
Totuși, și aici, salariul minim brut rămâne la același nivel ca în 2024, adică 4.582 lei. Însă, pentru că nu se mai acordă facilitățile fiscale pentru construcții de mai sus, salariul net al angajaților scade.
Fără nicio îndoială, cel mai semnificativ impact pe care îl resimt angajații, odată cu eliminarea facilităților fiscale, este reducerea salariului net. Iată un studiu de caz fictiv, care arată exact cu cât scade salariul în domeniul IT:
Să presupunem că un angajat din domeniul IT a avut un salariu brut de 10.000 lei, în 2024. Anul trecut, cu scutirile aferente, salariu net s-ar fi calculat după cum urmează:
În 2025, luând în considerare același salariu brut, salariul net se calculează după următoarea formulă:
Pe lângă salariul brut, ca angajator, plătești și 2,25% CAM (Contribuție Asiguratorie pentru Muncă), adică 225 lei, în ambele situații.
Așadar, în acest caz, eliminarea scutirilor de impozit IT are un impact de 1.125 lei pentru angajat, adică o scădere a salariului net cu peste 10% vs. anul trecut.
Ca angajator, dacă activezi în domeniile afectate de eliminarea facilităților fiscale, ai de înfruntat două provocări majore:
Dar dacă ți-am spune că există câteva soluții prietenoase cu costurile businessului tău, care să te ajute să îți menții angajații mulțumiți?
În condițiile actuale, păstrarea talentelor în companie poate necesita ajustări salariale, ale costurilor operaționale sau acordarea de beneficii suplimentare, pentru a compensa pierderile angajaților. Iată câteva soluții pe care le poți pune în aplicare:
👉În acest pas, este important să menții un management cât mai eficient al fluxului de numerar. Află cum poți face asta, în articolul nostru: Ce este cashflow-ul | Managementul fluxului de numerar.
O altă soluție pe care o poți implementa pentru a-ți menține angajații mulțumiți în contextul eliminării facilităților fiscale din 2025 este acordarea tichetelor de masă ca beneficiu extrasalarial.
Începând cu anul 2024, tichetele de masă se impozitează cu 10% impozit pe venit și cu 10% contribuție la asigurările sociale de sănătate (CASS). Astfel, având în vedere că impozitul pe venit se calculează după scăderea contribuțiilor sociale (CAS și CASS, care însumează 35% din venitul brut), impozitarea bonurilor de masă ajunge să fie în total de 19%.
Pentru angajați, e foarte simplu să gestioneze soldul tichetelor de masă și cumpărăturile pe care le fac. Și asta datorită aplicației Edenred. Descoperă mai multe!
În ceea ce privește beneficiile pentru companii, este important să știi că fiecare angajator beneficiază de 100% deductibilitate de la plata impozitului pe profit.
Iată o comparație care să te ajute să înțelegi mai bine ce economii poți face, dacă alegi să le oferi angajaților tăi un card de tichete Edenred:
Să presupunem că în 2024, un angajat din sectorul IT avea salariul net de 6.000 lei și a decis să contribuie la CAS 25%. Asta înseamnă că salariul brut este de 9.438 lei.
În 2025, pentru a menține salariul net de 6.000 lei, ar trebui să compensezi eliminarea reducerilor fiscale și, astfel, să oferi un salariu brut de 10.487 lei. Pentru tine, ca angajator, acest lucru înseamnă un cost suplimentar de 1.049 lei.
Dacă, în schimb, în 2025, alegi să oferi tichete de masă, poți păstra salariul brut de 9.438 lei, iar atunci, salariul net este de 5.400 lei. Diferența de 600 de lei o acorzi sub forma de tichete de masă, pentru care plătești taxe de doar 114 lei. Așadar, costul pentru a menține același venit al angajatului este de 714 lei.
Concluzia e clară: să păstrezi venitul angajatului cu ajutorul tichetelor de masă îți aduce o economie de 335 lei față de situația în care ai păstra venitul angajatului prin creșterea salariului brut.
👉Solicită o ofertă personalizată pentru cardul de masa Edenred și menține-ți angajații mulțumiți și loiali, în timp ce reduci costurile companiei tale.
În final, deși eliminarea facilităților fiscale a generat provocări semnificative, există multiple soluții prin care tu, ca angajator, poți minimiza impactul acestor schimbări. De la ajustarea strategiilor salariale și diversificarea beneficiilor extrasalariale, până la regândirea modelului de business, adaptabilitatea este cheia succesului în noul peisaj fiscal.
Surse foto: Shutterstock, Shutterstock
Tichetele de masă rămân beneficiul extrasalarial favorit al angajaților, cu atât mai mult cu cât, începând din data de 1 ianuarie 2024, valoarea acestora a crescut de două ori. Salariații ai căror angajatori au decis să acorde astfel de facilități se pot bucura zilnic de o masă caldă, cu o logistică simplificată.
Dacă beneficiezi de tichete de masă electronice, este important să ai în vedere dacă acestea se impozitează și cine plătește impozitul pe tichete de masă, cu cât se impozitează tichetele de masă, care este valoarea CASS-ului pentru tichete de masă, ce poți cumpăra cu cardul de bonuri și care este valabilitatea tichetelor de masă pe card.
Află din acest articol care este valoarea tichetelor de masă în 2025, care sunt ultimele modificări legislative în ceea ce privește acordarea tichetelor de masă, dar și care este impactul creșterii valorii tichetelor de masă asupra motivării angajaților.
Pentru ambele „tabere” implicate în desfășurarea relațiilor profesionale, respectiv angajaţi şi companii, tichetele de masă se numără printre cele mai apreciate beneficii extrasalariale. Conform dispoziţiilor în materie (Legea nr.165/2018), tichetele de masă sunt, în fapt, bilete de valoare acordate salariaților lunar, sub forma unei alocaţii individuale de hrană.
Important de precizat este faptul că aceste tichete valorice pot fi utilizate numai pentru achitarea contravalorii mesei sau pentru achiziţionarea de produse alimentare. Totodată, pentru a afla câte bonuri de masă se dau pe lună, este important de precizat că salariatul poate utiliza lunar un număr de tichete de masă cel mult egal cu numărul de zile lucrate, conform legislației.
Deși valoarea nominală a unui tichet de masă a crescut la 40,04 lei din octombrie 2024, cu tichetele de masă pe card, angajatul are posibilitatea de a efectua plăți sub sau peste valoarea nominală a unui tichet, fără a se îngrijora cât valorează un bon de masă și fără a încerca să se limiteze la această sumă.
Din perspectiva modalităţii de acordare, angajatorul transferă lunar salariaţilor valoarea tichetelor de masă, în conformitate cu numărul de zile lucrate din perioada respectivă, din platforma digitală de comenzi myedenred.ro. Cu alte cuvinte, angajatul primește, în fiecare lună, un număr de bonuri de masă echivalent cu numărul de zile lucrate efectiv.
👉 Acordând angajaților tichete de masă, rata de retenție a forței de muncă poate crește cu 20%. În plus, conform Edenred, 1 din 4 angajați consideră că beneficiile extrasalariale sunt la fel de importante ca mărirea salarială, fapt pentru care cardul de bonuri de masă devine un factor motivator important în compania ta.
Conform legislației în vigoare, de la începutul acestui an, valoarea bonurilor de masă a crescut la 40 de lei pentru fiecare zi lucrată, iar de la 1 octombrie a avut parte de o nouă creștere, ajungând la valoarea de 40,04 lei. Ordonanța de urgență nr. 69/2023 pentru modificarea art. 14 din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, precizează că, începând cu data de 1 octombrie 2024, valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 40,04 de lei.
De reţinut, beneficiul extrasalarial sub forma tichetelor de masă prezintă numeroase avantaje fiscale. Prin urmare, compania care acordă aceste bilete de valoare este scutită de la plata taxelor sociale şi beneficiază de deductibilitate de la plata impozitului pe profit. Atât plata impozitul, cât și a CASS pentru tichetele de masă revin angajatului.
Pentru angajat, tichetele de masă sunt impozabile, iar aceste taxe sunt reținute din veniturile câștigate. Astfel, bonurile de masă pe card sunt supuse anumitor taxe salariale, pe care angajatul trebuie să le suporte. Salariatul plătește CASS și impozit pe bonurile de masă de 10%, având acces la o rețea variată de comercianți parteneri în cadrul cărora să le folosească.
Creşterea valorii nominale maxime a bonurilor de masă în 2024 a fost introdusă prin intermediul Ordonanței de urgență nr. 69/2023 pentru modificarea art. 14 din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.
Dacă la momentul introducerii ordonanței, valoarea nominală a tichetelor de masă se stabilea la suma de 35 de lei, pentru anul 2024, aceeași ordonanță stabilește pentru tichetele de masă valoarea maximă de 40,04 de lei.
Această evoluție a valorii tichetelor de masă permite angajatorilor să ofere beneficii extrasalariale însemnate pentru salariați, cu 100% deductibilitate de la plata impozitului pe profit și scutire de la plata taxelor sociale.
În contextul modificărilor socio-economice din ultimii ani, tichetele de masă reprezintă un instrument valoros care poate influența în mod real creșterea beneficiilor angajaților și dezvoltarea sectorului antreprenorial.
Cu timpul, unele firme (mai ales întreprinderile mici şi mijlocii) au tendința de a rămâne fidele unor modele de business pe o perioadă îndelungată. Uneori, angajatorii sunt concentrați atât de mult pe sarcinile lor, încât uită cât de vital este să-și alinieze perspectivele în funcţie de ultimele tendințe de pe piață.
Conform statisticilor Edenred, peste 50% dintre salariații din România primesc tichete de masă de la angajatori. Însă, contrar acestor date, mulți angajatori sunt de părere că tichetele de masă reprezintă un beneficiu extrasalarial pe care doar companiile mari îl pot acorda.
Însă, și IMM-urile pot beneficia de aceste oportunități avantajoase sub forma biletelor de valoare. Mai mult, sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii nu ar trebui trecut cu vederea deoarece, potrivit rapoartelor UE, aproximativ nouă din zece companii sunt IMM-uri, fiind practic motorul economiei europene.
👉 Dacă ești manager al unui IMM, descoperă câteva dintre recomandările esențiale ale specialiștilor, la care toți antreprenorii și-ar fi dorit să aibă acces când au pornit o afacere, în BIZTRO Club. Platforma, care adună profesioniști din domeniul financiar, legal, resurse umane, marketing, comunicare, design thinking și dezvoltare personală, te ajută să găsești soluții practice la provocările de zi cu zi.
Deși legislația nu prevede o valoare minimă a tichetelor de masă, la fel cum nu impune a se adopta valoarea maximă a tichetelor de masă de 40,04 de lei, este recomandabil ca organizațiile să opteze pentru a oferi un un bon valoric care să stimuleze angajatul și care să se plieze pe nevoile sale.
Prin urmare, bonurile de masă pot fi văzute ca adevărați piloni ai planului de acțiuni sociale implementate la nivelul sectorului privat, cu scopul de a oferi o paletă mai largă de beneficii salariaților.
Astfel, biletele de valoare sub forma tichetelor de masă susțin practic dezvoltarea sectorului economic și creșterea numărului de locuri de muncă disponibile pe piața de capital uman. Totodată, încadrarea tichetelor de masă drept beneficii extrasalariale influențează în mod pozitiv creșterea productivității angajaților, starea de sănătate pe termen lung, schimbul economic și colectarea suplimentară de TVA.
Printre efectele creșterii valorii nominale maxime a tichetelor de masa la 40,04 de lei se numără: venituri mai mari la bugetul de stat, beneficii sociale și economice pentru ambele părți implicate în derularea relațiilor profesionale, angajați și angajatori.
Pentru angajatori, tichetele de masă reprezintă o modalitate de reducere a taxelor plătite către stat. Pentru companie, acestea implică scutire de la plata taxelor sociale şi reprezintă cheltuieli deductibile de la plata impozitului pe profit, fiind totodată un mecanism de manifestare a responsabilității sociale și loializare a salariaților.
Întrucât pentru organizație bonurile de masă sunt scutite de la plata taxelor sociale şi constituie cheltuieli deductibile de la plata impozitului pe profit, angajatorii pot obţine până la 32% economie pentru costurile de personal la nivel de companie, aspect important mai ales pentru IMM-uri care pot utiliza aceste sume în cu totul alt scop, benefic pentru dezvoltarea afacerii.
👉 Pentru a înțelege care este economia pe care o poți face achiziționând cardurile Edenred, consultă calculatorul de economii, care detaliază cuantumul fiecărei taxe datorate de către angajator și companie.
Simultan, cardurile de tichete de masă Edenred implică o logistică extrem de simplificată. Ulterior distribuţiei iniţiale, acestea se reîncarcă în aceeaşi zi, sumele ajungând instantaneu la salariaţi. Angajatorii interesaţi pot comanda tichete de masă pe card prin intermediul platformei MyEdenred.
De asemenea, printre serviciile adiționale oferite clienților se numără: semnarea contractului prin DocuSign și, implicit, reducerea birocrației, e-Factura, carduri eco-friendly, în design vertical si personalizabil, şi nu în ultimul rând, suport online 24/7 prin chatbot-ul Felicia din site-ul edenred.ro.
Avantajele acordării tichetelor de masă influențează, în egală măsură, angajații și atitudinea acestora față de muncă. Creșterea tichetelor de masă oferă angajaților un venit suplimentar considerabil și oportunitatea de a executa plăți rapide și flexibile într-o rețea variată de comercianți. Deși bonurile de masă nu sunt obligatorii, acestea reprezintă un factor important în strategia de motivare și recompensare a resursei umane.
Pandemia Covid-19 a dus la o creștere importantă a muncii la distanță în numeroase țări europene, printre care şi România. Însă, indiferent de modalitatea în care angajaţii îşi desfăşoară activitatea profesională, la birou, în regim de telemuncă sau hibrid (un mix de prezenţă la birou şi muncă remote), aceştia au dreptul la tichete de masă pentru fiecare zi lucrată.
Aceste bilete de valoare contribuie în mod semnificativ la formarea unor obiceiuri alimentare sănătoase, influenţând practic creşterea productivităţii salariaţilor, scăderea absenteismului, dar şi retenţia capitalului uman pe termen lung. Altfel spus, tichetele de masă susțin creșterea puterii de cumpărare, reprezentând în fapt şi o modalitate de manifestare a grijii faţă de personal.
👉 Află mai multe despre Retenția angajaților în vremuri nesigure: sfaturi și strategii.
Prin urmare, acordarea de către firme a tichetelor de masă contribuie la fidelizarea angajaţilor şi îmbunătăţirea climatului social din companie. În acest context, creșterea valorii nominale maxime a tichetelor de masă la 40 de lei va presupune, în primul rând, accesul la o gamă mult mai variată de meniuri de prânz şi un cuantum ridicat al produselor alimentare care pot fi achiziţionate cu aceste bonuri de masă.
Angajații care beneficiază de bonuri de masă în valoare de 40 de lei le pot utiliza în cea mai extinsă rețea de comercianți parteneri, cu acoperire națională 100% în supermarketuri, restaurante, pizzerii, cofetării și multe altele.
Totodată, salariaţii au posibilitatea de a folosi tichetele menţionate în unități de alimentație publică, magazine alimentare, cantine-restaurant, bufete sau orice alte tipuri de unități care comercializează produse alimentare. De asemenea, utilizatorii tichetelor de masă au acces la o gamă variată de meniuri de prânz, promoţii și coduri de reducere gândite de partenerii Edenred. Aceştia au posibilitatea de a folosi cardul de masă atât în aplicaţii de food delivery, cum este Tazz by eMAG, Bringo sau Glovo, dar şi în cadrul platformei de cumpărături online Freshful by eMAG și Sezamo.
Începând cu data de 1 octombrie 2024, valoarea nominală maximă a unui tichet de masă, care poate fi acordat unui angajat pentru o zi lucrată, este de 40,04 de lei. Creșterea valorii nominale a tichetelor de masă poate reprezenta un avantaj nu doar pentru angajați, ci și pentru companii, care sunt scutite de la plata taxelor sociale și care își pot motiva angajații mai facil, economisind bani și crescând rata de retenție a personalului.
Sărbătorile de sfârșit de an se apropie rapid, iar spiritul Crăciunului se face simțit inclusiv la birou. Cum ar fi să contribui la magia sărbătorilor, prin organizarea unui Secret Santa? Un astfel de eveniment permite tuturor angajaților să își pună în valoare latura creativă și să se bucure împreună. Descoperă mai jos cum a apărut ideea de a schimba cadouri de Secret Santa, cum să organizezi un eveniment reușit și multe altele.
Secret Santa este un eveniment foarte popular mai ales în țările anglo-saxone, care începe să fie tot mai cunoscut și în restul lumii, inclusiv în România. Ideea este să oferi cadouri în mod anonim, iar ocazia încurajează colegii să se apropie mai mult unii de alții.
Originile acestui eveniment nu sunt cu totul cunoscute. Existe unele păreri că Secret Santa a pornit de la o tradiție suedeză numită „Julklapp”, ceea ce înseamnă „Crăciunul îți bate la ușă”. Obiceiul suedez era să așezi un cadou la ușa vecinului, să bați la ușă și să pleci înainte de fi văzut. Un astfel de cadou era însoțit de un mesaj cu urări de bine.
O altă legendă vine din Germania. Se spune că acolo, cu câteva zile înainte de Crăciun, zânele îl ajută pe Moș să transporte cadourile. Astăzi, tradiția se numește „WichteIn”, care înseamnă „elf”, și se crede că ar sta la baza elfilor de Crăciun.
Primele mențiuni ale expresiei „Secret Santa” apar în presa americană, în anii ‘30. Pe continentul american, tradiția are o altă poveste. Se crede că filantropul Larry Dean Stewart a venit cu ideea de a oferi cadouri secrete, în perioada sărbătorilor.
Conceptul de Secret Santa a devenit tot mai popular, deoarece este un mod simplu și relativ ieftin de a construi comunități la locul de muncă. De asemenea, obiceiul s-a răspândit global și pe fondul folosirii pe scară largă a social media. Alți factori care au dus la răspândirea sa includ:
Mulți au auzit de varianta clasică de a stabili cadourile pentru Secret Santa, însă există alte două variații. Iată care sunt elementele cheie ale fiecărei opțiuni:
👉 Oferă colegilor libertatea alegerii, cu un card cadou Edenred! Cadoul tău, alegerea lor!
Organizarea unui Secret Santa în companie înseamnă mai mult decât un schimb de cadouri între colegi. Activitatea relaxată și distractivă este un mod excelent de a întări legăturile dintre membrii echipelor, pentru a avea o atmosferă mai cordială la job. Deoarece ajung să se cunoască mai bine, membrii unei echipe încep să se înțeleagă mai ușor, iar un cadou ales cu gust va stimula respectul reciproc.
Ca angajat în departamentul de resurse umane, ai numai de câștigat, dacă încurajezi astfel de momente petrecute împreună. În plus, Secret Santa ajută la spargerea gheții între diferite departamente, încurajează comunicarea și consolidează sentimentul de apartenență.
Prin această tradiție introdusă recent în România, poți susține coeziunea grupurilor, ceea ce contribuie la stimularea motivației la locul de muncă. Mai mult, organizarea unor evenimente de tip Secret Santa în fiecare an poate deveni una dintre tradițiile companiei și parte a culturii organizaționale. Prin încurajarea angajaților să aleagă cu grijă cadourile pentru colegii lor, tradiția pune accent pe empatie și înțelegere, iar acestea întăresc legăturile profesionale.
De asemenea, organizarea unui Secret Santa este un mod excelent de a mai reduce din barierele ierarhice și de a promova un mediu de lucru colaborativ și relaxat. Tradiția poate fi folosită și ca oportunitate pentru a sărbători diversitatea personalităților din companie, fapt care contribuie la un mediu de lucru inovativ.
👉 Vrei să construiești o cultură organizațională puternică, în compania la care lucrezi? Vezi, în articolul de pe blog, cei 5 pasi pentru a construi cultura organizationala.
Secret Santa are o serie de reguli pe care ar trebui să le respecți:
Un Secret Santa reușit încurajează interacțiunile pozitive dintre colegi și starea de bine la birou. Evenimentul permite tuturor colegilor, chiar și celor cu un buget limitat, să ofere și să primească un cadou, ceea ce contribuie la surpriză și la atmosfera plăcută. Iată câteva sfaturi utile pentru a organiza un schimb de cadouri pentru Secret Santa:
👉Vrei să transformi locul de muncă în unul relaxat și productiv? Organizarea de evenimente care adună colegii sunt extrem de benefice, însă la fel de importante sunt și beneficiile extrasalariale. Descoperă ce impact au beneficiile extrasalariale asupra culturii organizationale.
Oferirea de cadouri de Secret Santa și momentele petrecute împreună întăresc legăturile dintre angajații companiei. În plus, dacă lucrezi într-o atmosferă relaxată și pozitivă, crește productivitatea. Valorizează astfel de oportunități, pentru a contribui la coeziunea echipelor și la o cultură organizațională puternică.
Surse foto: Shutterstock 1, Shutterstock 2, Shutterstock 3.
Felul în care îți gestionezi timpul, dar și capacitatea de a te concentra cu rigurozitate asupra unei sarcini sunt elemente care vor crește productivitatea și calitatea muncii. De cele mai multe ori, cheia spre succes nu este motivația de moment, ci consecvența. Pe acest principiu se bazează obținerea oricărui progres, de la cel fizic până la cel intelectual.
Dacă intenționezi să te dezvolți profesional și ești în căutarea unor modalități de a-ți gestiona mai bine timpul, tehnica Pomodoro îți va fi de mare ajutor. Află din acest articol ce este tehnica Pomodoro, ce beneficii aduce utilizarea acestei metode de gestionare a timpului și cum poți aplica tehnica Pomodoro la locul de muncă pentru a-ți spori productivitatea.
Tehnica Pomodoro este o metodă de gestionare a timpului, care constă în împărțirea duratei de lucru în intervale scurte de 25 de minute, urmate de 5 minute de pauză.
Această tehnică a fost dezvoltată la începutul anilor '90 de Francesco Cirillo, un student italian care, în încercarea de a-și spori productivitatea în timpul studiului, utiliza un ceas de bucătărie sub forma unei roșii (pomodoro, în italiană) pentru a-și monitoriza timpul dedicat studiului. Acesta a descoperit că intervalele scurte de concentrare intensă de 25 de minute, urmate de 5 minute de pauză, s-au dovedit a fi extrem de eficiente pentru a-și duce scopul la îndeplinire.
Practic, această modalitate de gestionare a timpului încurajează delimitarea clară a perioadelor de concentrare și a celor de pauză. De regulă, un astfel de ciclu cuprinde 4 sesiuni de studiu sau muncă, formate din 25 de minute de concentrare și 5 minute de pauză. După încheierea acestui ciclu de 4 sesiuni, urmează o pauză mai lungă, de 20-30 de minute.
Pentru ca această tehnică să dea roade, este esențial ca timpul de lucru să nu fie întrerupt de niciun factor perturbator, indiferent dacă e vorba de verificarea notificărilor sau o convorbire telefonică. Pe același principiu, cele 5 minute de pauză, care trebuie respectate cu rigurozitate, pot fi alocate oricărei activități care te relaxează - o gustare, puțin timp petrecut pe rețelele de socializare sau orice altceva te ajută să-ți reîncarci bateriile.
👉 Află noile tendințe ale pieței de beneficii extrasalariale din România și vezi care sunt beneficiile preferate de angajați, din studiul gratuit Edenred Benefit.
În cele mai multe situații, procrastinarea este rezultatul fricii de eșec, al lipsei de motivație sau de claritate cu privire la sarcinile de îndeplinit, al volumului mare de muncă și al absenței unui sistem clar de organizare și prioritizare a taskurilor. La polul opus, ceea ce propune tehnica Pomodoro - gestionarea eficientă a timpului și împărțirea obiectivelor mari în sarcini accesibile, mai ușor de realizat - ar trebui să aibă chiar efectul invers.
Astfel, metoda Pomodoro aduce o serie de beneficii importante:
👉 Accentul care cade pe gestionarea eficientă a timpului în interiorul organizației este strâns legat de cultura organizațională a firmei. Află totul despre cultura organizationala: definitie, tipuri si importanta.
Tehnica Pomodoro are avantajul de a se aplica în cele mai multe dintre domeniile de activitate, indiferent dacă te afli pe o poziție de conducere și lucrezi cu proiecte complexe sau ocupi o poziție de execuție și primești sarcini punctuale de la managerul tău.
Această tehnică mizează pe împărțirea sarcinilor complexe în obiective mai mici, pe care să încerci să le soluționezi într-unul sau mai multe intervale de 25 de minute. Important este ca în cele 25 de minute de activitate să nu te lași distras sub nicio formă, iar la finalul sesiunii, să iei de fiecare dată pauza de 5 minute.
Dacă, pe de altă parte, sarcinile tale nu sunt într-atât de complexe încât rezolvarea lor să necesite întregul timp alocat în cadrul tehnicii Pomodoro, recomandarea este să le grupezi în așa fel încât să duci la îndeplinire un ciclu complet de 25 de minute cu 5 minute pauză.
Ideea principală a acestei tehnici este de a-ți stimula atenția și puterea de concentrare pe o singură activitate odată și de a te ajuta să eviți procrastinarea, pauzele haotice sau rezolvarea mai multor taskuri în același timp.
👉 Află care este diferența dintre coaching si mentorat - ce beneficii aduc pentru companie si angajati. Descoperă cum pot ajuta cele două programe angajații să se simtă cât mai bine în companie și să se dezvolte profesional și personal!
Pentru a utiliza metoda Pomodoro în activitatea ta, este important să te organizezi în prealabil, ținând cont de următorii pași:
Înainte de a începe să lucrezi utilizând tehnica Pomodoro, notează-ți toate sarcinile pe care le ai de dus la bun sfârșit în ziua respectivă. Împarte sarcinile complexe în activități punctuale și estimează durata de timp potrivită pentru rezolvarea fiecărui task.
De pildă, dacă obiectivul tău este să organizezi un eveniment, sarcinile care decurg din acesta ar fi: contactarea participanților pentru a-i invita și pentru a confirma prezența, stabilirea și rezervarea spațiului, amenajarea sălii, crearea unui program detaliat pentru eveniment, contactarea furnizorilor pentru logistică (echipament tehnic, catering, decor), promovarea evenimentului, pregătirea materialelor necesare și așa mai departe.
Dacă unele sarcini pot fi rezolvate într-o singură sesiune de 25 de minute, altele pot necesita 2 sau mai multe astfel de sesiuni. Totuși, pentru ca această tehnică să dea roade, important este ca intervalele de timp de 25 de minute, dar și pauzele să fie respectate cu seriozitate.
Elimină orice fel de tentație care ar putea să te distragă: oprește notificările de pe telefon sau pune device-ul pe silențios, închide folderele sau tab-urile din browser care se referă la alte sarcini decât cea pe care o ai în focus în prezent.
În cazul în care, la finalul unei sesiuni de 25 de minute nu ți-ai finalizat taskul, ia pauza de 5 minute după cum ai planificat și întoarce-te la sarcină când pauza se încheie.
Deși sesiunea de lucru de 25 de minute pare a fi cea mai importantă parte a tehnicii, pauzele nu trebuie ignorate. Acestea sunt menite să prevină epuizarea și să crească productivitatea. Marchează fiecare sesiune de activitate încheiată desenând o roșie în agendă. Atunci când ai adunat 4 roșii, este momentul să iei o pauză mai lungă, de 20-30 de minute, în funcție de necesitate.
În timp, după ce ai experimentat câteva astfel de sesiuni, va deveni din ce în ce mai ușor să aproximezi durata de timp necesară pentru îndeplinirea unui task. Vei putea să grupezi cu mai mare ușurință activitățile care necesită un timp scăzut și să aloci una sau mai multe sesiuni Pomodoro sarcinilor care trebuie soluționate într-o unitate mai mare de timp.
Repetată îndeajuns, tehnica Pomodoro poate schimba felul în care abordezi rezolvarea sarcinilor, ajutându-te să rămâi concentrat în ciuda distragerilor, să lucrezi organizat fără a te suprasolicita.
👉 În cazul în care simți că ai progresat și consideri că trebuie să fii recompensat diferit pentru munca depusă, află totul despre marirea de salariu: tehnici si strategii de negociere.
Tehnica Pomodoro nu este aplicabilă unui domeniu de muncă specific, ci, mai degrabă, felului în care un angajat își structurează sarcinile și își gestionează timpul, indiferent de activitatea pe care o prestează.
Spre exemplu, metoda Pomodoro poate fi utilizată în următoarele domenii, fără a se limita la acestea:
👉 Dacă ești în căutarea unor modalități de a-ți menține angajații motivați și de a-i recompensa, consultă Edenred Benefit, soluția all-in-one pentru beneficii extrasalariale.
Tehnica Pomodoro reprezintă o strategie utilă pentru îmbunătățirea productivității și a gestionării timpului, având aplicabilitate în diverse domenii profesionale. Prin împărțirea sarcinilor complexe în segmente mai mici și utilizarea pauzelor pentru reîncărcare, această metodă îmbunătățește concentrarea și previne epuizarea.
Sursă foto: Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock
Pe o piață a muncii în care retenția și satisfacția angajaților sunt cruciale, beneficiile extrasalariale nu mai reprezintă o opțiune, ci o necesitate, pentru angajatorii de top.
Pentru a sprijini antreprenorii în îndeplinirea obiectivelor lor și în oferirea celor mai moderne beneficii angajaților, Edenred lansează cardurile virtuale. Descoperă care sunt acestea și ce avantaje pot aduce și businessului tău.
Un card virtual Edenred reprezintă o variantă digitală a cardurilor tradiționale, cu un număr de card unic de 16 cifre, disponibil direct în aplicația Edenred. Cu funcționalități identice unui card fizic, acest card virtual elimină necesitatea de a purta un card propriu-zis în portofel – toate operațiunile se desfășoară simplu și sigur de pe smartphone.
Cardurile virtuale Edenred sunt disponibile pentru toate tipurile de beneficii oferite:
👉Alege să oferi angajaților tăi câte un card virtual de vacanta Edenred și încurajează echilibrul dintre job și viața personală. Cu un astfel de card, angajații se vor putea bucura de concedii relaxante, departe de stresul cotidian, și se vor întoarce la serviciu cu mai multă energie și gata de noi provocări.
👉Descoperă mai multe despre cardul cultural virtual Edenred și află cum poate fi o soluție potrivită pentru a încuraja dezvoltarea personală a angajaților tăi.
👉Solicită o oferta personalizata pentru carduri cadou și arată-le un plus de apreciere angajaților tăi. Cu un card cadou virtual Edenred, aceștia vor avea acces la o rețea diversificată de comercianți din diverse domenii: frumusețe, modă, sport, cultură, IT, home & deco etc.
Cardurile virtuale Edenred au fost create pentru a răspunde nevoilor actuale ale companiilor și angajaților și se bazează pe trei caracteristici: simplitate, rapiditate și sustenabilitate. Iată de ce aceste beneficii moderne reprezintă mult mai mult decât o simplă modalitate de plată și care sunt cele mai importante șase avantaje pentru companii și angajați:
Spre deosebire de soluțiile tradiționale, cardurile virtuale Edenred sunt la îndemâna angajaților, eliminând nevoia de a purta un card fizic. Așadar, indiferent că e vorba de un prânz plătit cu cardul de masă ori de achiziția unui bilet la muzeu, angajații au la dispoziție o metodă de plată rapidă și întotdeauna la îndemână – doar un smartphone și un cont Edenred sunt necesare.
Informațiile sensibile, cum ar fi numărul cardului, data de expirare și codul de securitate (CVV), sunt stocate și protejate exclusiv în aplicația mobilă Edenred. În acest mod, este eliminat și riscul de pierdere sau deteriorare, cardul fiind stocat virtual în aplicație.
În momentul efectuării unei plăți, totul se întâmplă digital și fără complicații, cu autentificare biometrică sau cu ajutorul unui pin, oferindu-le astfel utilizatorilor o experiență simplificată și sigură
Având la dispoziție un card virtual Edenred, angajații pot verifica istoricul tranzacțiilor în timp real, direct din aplicație, fără să fie nevoie să apeleze la suportul tehnic sau să acceseze alte platforme. Astfel, monitorizarea cheltuielilor devine rapidă și transparentă.
De asemenea, fiecare tranzacție este însoțită de notificări instantanee, aspect care contribuie și la informarea utilizatorilor în timp real atunci când, spre exemplu, este alimentat cardul virtual.
Includerea cardurilor virtuale în beneficiile extrasalariale pentru angajați aduce și beneficii fiscale pentru tine, în calitate de angajator, în funcție de tipul de card ales. Astfel:
Un alt avantaj, de data aceasta, în strânsă legătură cu beneficiile fiscale de mai sus, este reducerea de costuri operaționale. Pentru că profiți de scutire la plata anumitor taxe sociale și deduceri la plata impozitului pe profit, cu ajutorul cardurilor virtuale Edenred poți face o economie de până la 32% față de acordarea acelorași beneficii în numerar.
În plus, vorbim și despre zero costuri de producție și livrare a cardurilor. Fiind vorba despre un card virtual, tot procesul este unul digital și nu presupune costuri suplimentare.
Nu în ultimul rând, un alt avantaj important este contribuția pe care o aduci la reducerea amprentei de carbon asupra mediului.
Fără plastic sau hârtie implicate în producție, cardurile virtuale ajută la economisirea resurselor și la reducerea amprentei de carbon. Iar tu, alegând să colaborezi cu companii care se implică în sustenabilitate, precum Edenred, contribui la un impact pozitiv asupra mediului și sprijini un viitor mai verde. Fiecare card virtual emis înseamnă mai puțin plastic produs și mai puține deșeuri generate, un mic pas care se poate transforma într-o schimbare semnificativă, atunci când este adoptat pe scară largă.
👉În prezent, aproape 100% dintre soluțiile Edenred sunt digitale, iar lansarea cardurilor virtuale nu face altceva decât să consolideze strategia pe termen lung de promovare și implementare a sustenabilității. Descopera mai multe despre cardurile virtuale Edenred, care completează ecosistemul de soluții digitale oferite angajaților.
În concluzie, de la reducerea costurilor și a amprentei de carbon, până la stimularea motivației și creșterea puterii de cumpărare, aceste carduri oferă beneficii reale și tangibile atât pentru companii, cât și pentru angajați.
Sursă foto: Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock.
_______________________________________________
București, 19 noiembrie 2024 – CECCAR (Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic ce are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri și de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.
Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 60 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.
Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.
Acest parteneriat se aliniază campaniei lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.
Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre contribuția lor la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor, despre modul în care antreprenorii le pot folosi pentru a atrage și reține talente, dar și despre soluții pentru optimizarea costurilor în cadrul companiilor.
„Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru”, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.
Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.
Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR. În acest scop, Edenred redirecționează anual o parte din impozitul pe profit către cauze de responsabilitate socială.
„Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.
Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.
***
Despre CECCAR
Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), cu o istorie de peste 100 de ani, este singurul organism profesional din România care acordă calificările de expert contabil și contabil autorizat. CECCAR este cel mai mare organism profesional din Sud-Estul Europei, reprezentând peste 47.000 de membri experți contabili și contabili autorizați.
Cu reprezentare în fiecare județ al țării, inclusiv în Municipiul București, CECCAR este membru al celor mai importante organizații profesionale de profil de la nivel mondial IFAC (International Federation of Accountants) – și european – Accountancy Europe și ETAF (European Tax Adviser Federation).
Pentru mai multe informații accesați www.ceccar.ro și pagina oficială de Facebook https://bit.ly/3FORrAl.
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând peste 60 milioane de utilizatori și peste 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a aproximativ 1 milion de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme de engagement), mobilitate (soluții multy-energy încărcare pentru vehicule electrice, întreținere, taxe de drum și parcare) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de mobilitate prietenoase cu mediul.
Cei 12.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2023, datorită activelor tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 41 de miliarde de euro, desfășurat în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good and MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
București, 13 noiembrie 2024 – Edenred, în colaborare cu Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), lansează „Țara lui Mai Bine”, primul proiect național care sprijină și facilitează conectarea producătorilor din România cu restaurante din întreaga țară. Scopul proiectului este de a susține producătorii români să își extindă piața de desfacere și de a încuraja producția produselor și preparatelor locale, promovând un consum sustenabil.
„Țara lui Mai Bine” răspunde unei nevoi tot mai accentuate pe piața locală: încurajarea consumului de produse autohtone și crearea unei conexiuni solide între producători și sectorul HoReCA. Prin intermediul noului proiect, Edenred își continuă misiunea de a promova o alimentație echilibrată, susținând în același timp dezvoltarea economiei și a agriculturii locale. Datele Barometru FOOD 2024, un sondaj realizat de Edenred în 22 țări, inclusiv în România, au arătat creșterea cererii pentru produse locale sănătoase și provocările cu care se confruntă proprietarii de restaurante în a răspunde acestei cerințe, 53% considerând că prepararea meselor sănătoase este mai solicitantă. Cifrele evidențiază și o schimbare semnificativă în preferințele consumatorilor, care, pe lângă dorința de a avea o alimentație mai sănătoasă, își doresc și ingrediente de origine locală. Studiul arată că restaurantele din România răspund acestei cerințe, 70% dintre ele schimbându-și furnizorii pentru a oferi preparate mai sănătoase și produse locale.
În acest context, „Țara lui Mai Bine” joacă un rol esențial, susținând atât cerințele consumatorilor, cât și dezvoltarea economiei locale prin consolidarea legăturii directe între producători și restaurante. Proiectul pune bazele unui sistem funcțional și al unui parteneriat intersectorial care aduce în prim-plan producătorii locali, recunoscând valoarea produselor lor și impactul pozitiv pe care acestea îl au asupra meniurilor sănătoase din restaurante și asupra economiei naționale.
„Edenred este liderul pieței de beneficii extrasalariale pentru angajați și un susținător activ al alimentației sănătoase în rândul românilor. De-a lungul anilor, am observat tot mai clar preferința și nevoia angajaților pentru preparatele echilibrate și sănătoase (82%). %. Această tendință se manifestă în special prin cererea tot mai mare pentru produse locale (58%). Ideea de a dezvolta acest parteneriat între Edenred, producători și restaurante a venit firesc, în linie cu misiunea noastră de a crea conexiuni valoroase pentru a susține comunitatea și economia locală. Împreună cu partenerii noștri, ne-am angajat să promovăm și să susținem consumul de produse locale. Proiectul „Țara lui Mai Bine” creează un cadru favorabil dezvoltării producătorilor locali, facilitând colaborarea acestora cu restaurantele din România. Astfel, contribuim la crearea unei călătorii transformatoare la nivel național, în care agricultura românească aduce pe farfuriile consumatorilor produse sănătoase și de calitate, sprijinind în același timp dezvoltarea unei economii durabile”, a declarat Görkem Oran, Director General, Edenred România.
„Demersul “Țara lui Mai Bine” este unul în care am crezut din prima clipă, încă de când nu era conturată decât ideea. Dacă este un proiect necesar? Noi credem că este esențial pentru o dezvoltare sănătoasă a industriei, pentru un brand de țară mai puternic, pentru a crește calitatea turismului gastronomic, pentru a deveni o destinație reper și pentru a reconfigura modul în care ne putem sprijini unii pe alții, industria Horeca și producătorii locali. Credem cu tărie că, prin sprijinirea producătorilor locali și conectarea lor mai bună cu restaurantele, putem contribui în crearea acelui diferențiator care dă valoare unei experiențe și care face ca o masă în oraș să însemne mai mult decât relaxare, distracție și gust bun. Să însemne toate acestea dar și o identitate gastronomică mai vizibilă, creștere economică, creativitate în bucătărie, autenticitate în rețete, o curiozitate mai mare a consumatorilor, calitate mai bună și o imagine mai bună per ansamblu. ”, a adăugat Radu Savopol, Președinte HORA.
„Țara lui Mai Bine”a fost lansat în cadrul unui eveniment desfășurat la restaurant Mesogios Seafood Primăverii și este un proiect național pe termen lung care își va extinde misiunea prin crearea unei platforme online ce va conecta producători locali, asociații și food hub-uri cu restaurante. Aceasta va deveni un punct de întâlnire pentru toți cei care doresc să contribuie la dezvoltarea unei industrii alimentare sustenabile, punând pe mesele românilor preparate sănătoase și cu gust autentic, promovând astfel consumul local responsabil. Platforma va oferi o oportunitate unică de colaborare directă între actorii din domeniu, facilitând schimbul de resurse, idei și soluții inovatoare, sprijinind dezvoltarea unei rețele eficiente și funcționale între producători și restaurante.
Mai multe detalii pot fi regăsite pe site-ul www.taraluimaibine.ro
***
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând peste 60 milioane de utilizatori și peste 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a aproximativ 1 milion de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme de engagement), mobilitate (soluții multy-energy încărcare pentru vehicule electrice, întreținere, taxe de drum și parcare) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de mobilitate prietenoase cu mediul.
Cei 12.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2023, datorită activelor tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 41 de miliarde de euro, desfășurat în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good and MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
Despre HORA
HORA, Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, este autoritatea reprezentativă a industriei ospitalităţii româneşti, având misiunea de a susţine şi de a promova interesele şi valorile comune ale membrilor săi pe plan naţional şi internaţional. Organizaţia numără peste 100 de membri şi îşi propune să redefinească industria ospitalităţii româneşti pe coordonatele etice, economice şi culturale pe care le merită.
Contact de presă Edenred România
Raluca Ionescu
Media Associate
M. 0742.278.898
Motivarea angajaților într-un business mic este esențială pentru a crea un mediu de lucru pozitiv, productiv și de succes pe termen lung. Și, deși resursele pot fi adesea limitate, există numeroase metode eficiente prin care îți poți inspira echipa să își mențină entuziasmul și să contribuie activ la obiectivele companiei.
Descoperă în cele ce urmează cinci strategii practice care te vor ajuta să transformi motivarea angajaților într-o prioritate.
62% dintre angajați susțin că beneficiile extrasalariale le influențează decizia de a rămâne la un job, conform studiului Edenred Benefit. Ce înseamnă asta? Că beneficiile extrasalariale sunt un instrument valoros pentru a atrage și reține talentele în orice business.
Iată câteva exemple de beneficii extrasalariale pe care le poți oferi și tu, ca manager al unui business mic, angajaților tăi:
👉 Descarca studiul Edenred Benefit și află mai multe statistici interesante despre tendințele pieței de beneficii extrasalariale din România!
Pe lângă oferirea unor beneficii precum cele de mai sus, și cardurile virtuale Edenred pot îmbunătăți considerabil motivarea angajaților și satisfacția lor, deoarece le oferă numeroase beneficii, în funcție de alegerea pe care o faci. Iată ce tipuri de carduri Edenred poți să alegi:
Pe lângă beneficiile clare pe care le aduc angajaților, cardurile virtuale Edenred aduc beneficii și afacerii tale. Și nu, nu vorbim doar despre motivarea angajaților și creșterea retenției în companie. Haide să vorbim și despre beneficiile fiscale pe care le ai atunci când alegi cardurile virtuale Edenred. Iată care sunt:
Toate aceste beneficii înseamnă reducere de costuri pentru compania ta. Datorită acestor scutiri de taxe şi deduceri la plata impozitului pe profit, cu ajutorul cardurilor virtuale Edenred poți face o economie de până la 32% versus acordarea acelorași beneficii în numerar.
În plus, fiind vorba despre carduri virtuale, plătești zero costuri de producție și livrare. Tot procesul este digital și nu presupune costuri suplimentare pentru businessul tău.
Un alt lucru pe care îl poți face pentru a motivarea angajaților tăi este să construiești o cultură organizațională pozitivă, bazată pe încredere și colaborare. 66% dintre administratorii de afaceri care au participat la un studiu efectuat de PwC[1] consideră că o cultură organizațională sănătoasă este chiar mai importantă decât modelul operațional al businessului.
Acum ai putea spune că procesul de construire a unei culturi organizaționale este mult prea dificil și accesibil numai marilor corporații. Însă este, oare, așa? Noi credem că nu, și de aceea îți oferim mai jos câteva exemple de metode de motivare a angajaților pe care le poți implementa și tu pentru a construi o cultură organizațională pozitivă în micul tău business:
👉 Acestea sunt doar câteva dintre acțiunile pe care le poți implementa pentru a pune bazele unei culturi organizaționale sănătoase care să motiveze angajații. Descoperă cate tipuri de culturi organizationale exista si care ar putea fi cel mai potrivit pentru compania ta.
La întrebarea „Ce te motivează la locul de muncă?”, 94% dintre angajați care au participat la un studiu realizat de Linkedin[2] n au declarat că ar fi mai motivați să rămână într-o companie și să își îmbunătățească performanțele dacă aceasta ar investi în dezvoltarea lor profesională. Și cum altfel să investești în dezvoltarea profesională a unui angajat dacă nu prin oferirea de oportunități de învățare și dezvoltare? Acest lucru nu numai că demonstrează angajaților că businessul investește în dezvoltarea lor, dar duce și la o echipă mai bine pregătită și mai loială.
Înainte de a lua o decizie, identifică nevoile de învățare ale echipei tale și oferă acces la resurse relevante, cum ar fi platforme de cursuri online sau workshopuri de specialitate. Dacă bugetul este limitat, poți organiza sesiuni de formare interne, în care colegii mai experimentați să împărtășească din cunoștințele lor.
👉 Descoperă mai multe detalii despre cum poti sa cresti retentia angajatilor in compania ta, astfel încât să te asiguri că angajații în care investești vor rămâne alături de tine timp îndelungat.
După ce le oferi angajaților oportunități de învățare și dezvoltare, următorul pas firesc este să îi implici și în deciziile importante ale companiei. Acest lucru nu doar că le validează perspectivele și experiența dobândită, dar le oferă și un sentiment puternic de apartenență și de influență asupra viitorului afacerii. Pe de altă parte, când angajații contribuie la luarea deciziilor, nivelul lor de angajament și responsabilitate crește, iar motivația lor este mult mai mare.
Iată cum poți, pas cu pas, să-ți implici angajații în deciziile importante ale businessului și să crești nivelul lor de motivare:
Nu în ultimul rând, un echilibru sănătos între muncă și viața personală este crucial pentru motivarea angajaților. Conform unui studiu[3] publicat pe acest subiect, un procent semnificativ de 72% dintre angajați consideră că echilibrul între job și viața personală este crucial în carieră.
Iată ce poți face tu pentru a încuraja un astfel de echilibru în rândul angajaților tăi:
👉 Pentru că toate strategiile de motivare a angajaților pot fi dificil de implementat de unul singur, te poți gândi ca pe termen lung să implementezi un management al resurselor umane complex care să se ocupe de toate aceste aspecte. Află care este, mai exact, importanța unui management de resurse umane într-o companie și ce rol are departamentul de HR.
În concluzie, motivarea angajaților nu trebuie să fie un proces complicat sau costisitor, ci mai degrabă să te gândești la o serie de acțiuni strategice, menite să creeze o atmosferă de sprijin și colaborare. Pornește de la aceste cinci strategii și aplică-le pe cele care se potrivesc cel mai bine cu specificul businessului tău pentru a-ți construi o echipă motivată și loială pe termen lung!
Sursă foto: Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock
Surse de documentare pentru articol:
[1]Link studiu https://www.pwc.com/gx/en/issues/upskilling/global-culture-survey-2021.html
[2]Link studiu: https://learning.linkedin.com/resources/workplace-learning-report-2018
[3]Link studiu: https://www.statista.com/statistics/916521/us-economy-importance-work-life-balance/
Brașov, 5 noiembrie 2024 – Edenred România, în parteneriat cu Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Selgros România, a organizat primul atelier de educație nutrițională destinat bucătarilor din instituțiile de învățământ cu cantină din Brașov. Evenimentul a fost găzduit de Selgros, partener care se implică activ în proiecte dedicate educației în domeniul gastronomiei, și a reunit 50 de bucătari din școlile și grădinițele de stat și private din județ în Centrul Gastronomic Selgros Brașov, cu scopul de a îmbunătăți capacitatea acestora de a oferi mese calde, gustoase, dar și optim echilibrate nutrițional pentru elevi.
Ce-a de a treia serie de ateliere pentru bucătari reprezintă o reînnoire a angajamentului pentru susținerea pe termen lung a alimentației sănătoase în unitățile școlare, fiind o inițiativă integrată în proiectul național Masă și Clasă, dezvoltat de Edenred, în parteneriat cu Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Asociația pentru Valori în Educație (AVE). Proiectul, lansat în 2023, urmărește instruirea bucătarilor și îmbunătățirea calității meselor oferite elevilor cu scopul de a conduce la un impact semnificativ în sănătatea, performanța școlară și integrarea socială echitabilă a copiilor. Până în prezent, proiectul Masă și Clasă a reunit 150 de bucătari în cadrul atelierelor organizate în diferite orașe din țară pentru formarea lor în principiile unei alimentații sănătoase și atractive pentru copii.
Atelierul de educație nutrițională s-a desfășurat pe baza suportului de curs „Ghidul Alimentației Sănătoase în Școli și Grădinițe”, evenimentul marcând, totodată, lansarea celui de al doilea volum al ghidului. Ghidul este rezultatul unei ample colaborări între specialiști cu renume în nutriție, medici și chefi bucătari. Primul volum cuprinde 50 de rețete dedicate cantinelor școlare, cu accent pe multiculturalitatea gusturilor, iar cel de al doilea conține 60 de rețete de prânz complet, care integrează preponderent produse locale de sezon și ușor accesibile. Rețetele sunt realizate pe categorii de vârstă și documentate științific cu anchete nutriționale, putând fi adoptate atât de cantinele școlare, cât și de companiile furnizoare de catering pentru unitățile de învățământ. Ambele volume sunt avizate de către medici specializați în nutriție și pot fi accesate gratuit, online, de toate unitățile de învățământ din România.
„Potrivit atlasului din 2024 al Federației Mondiale împotriva Obezității, se preconizează că aproximativ 48% dintre copiii din România, cu vârsta cuprinsă între 5-19 ani, vor fi obezi sau supraponderali în 2035, în comparație cu anul 2020, când rata înregistrată a fost de 29%. Obezitatea infantilă reprezintă una dintre cele mai grave probleme de sănătate ale secolului și este important să creștem gradul de conștientizare privind necesitatea unei alimentații sănătoase pentru copii. Întrucât mediul educațional este unul transformativ, prin inițiativele create în cadrul programului Masă și Clasă ne dorim să susținem aplicabil, cu acțiuni și materiale puse la dispoziția școlilor din România în mod gratuit, adoptarea unei nutriții sănătoase, astfel încât să facilităm accesul elevilor la mese echilibrate”, a declarat Lelia Mancaș, Director Marketing, Comunicare și CSR, Edenred România.
„Ghidul Alimentației Sănătoase reprezintă un pas important în sprijinirea unui stil de viață echilibrat pentru copiii din școli și grădinițe. Ca organizație dedicată educației de calitate, suntem conștienți de impactul pe care o nutriție echilibrată îl are asupra dezvoltării fizice și cognitive a copiilor și înțelegem responsabilitatea noastră de a promova obiceiuri alimentare sănătoase încă din primii ani de viață a preșcolarilor și elevilor. Prin rețete variate și informații adaptate, dorim să inspirăm unitățile de învățământ să adopte opțiuni nutritive, transformând fiecare masă într-o oportunitate de creștere și învățare sănătoasă.”, a adăugat Christian Comşa, Preşedinte ASP.
Edenred și Asociația Școlilor Particulare își întăresc inițiativa de susținere a alimentației sănătoase în școlile din România prin concursul „Masă și Clasă – Ghidul Alimentației Sănătoase în Școli și Grădinițe"
În perioada 6 noiembrie – 22 februarie 2025, unitățile de învățământ care pregătesc în cantinele proprii mese calde pentru preșcolari și elevi sunt invitate să intre în competiție, să își demonstreze abilitățile și să arate impactul pozitiv pe care îl creează prin meniurile realizate cu ajutorul Ghidului Alimentației Sănătoase. Toate școlile și grădinițele înscrise au oportunitatea de a primi recunoaștere, pe site-ul oficial al proiectului, ca promotoare ale unei nutriții echilibrate pentru copii și de a câștiga echipamente cu care să-și doteze cantinele: mașini de curățat cartofi (capacitate de 10 kg/h), mașini de tăiat legume (cu 5 discuri și capacitate de 300 kg/h) sau premiul cel mare, care constă într-o mașină profesională de gătit pe gaz, cu 4 arzătoare și cuptor static pe gaz. Regulamentul integral poate fi consultat online pe site-ul https://www.asp-romania.ro/proiectul-masa-si-clasa-ghidul-alimentatiei-sanatoase-in-scoli-si-gradinite/
Proiectul „Masă și Clasă” inițiat de Edenred România, alături de Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Asociația pentru Valori în Educație (AVE), este inspirat de FOOD (Fighting Obesity through Offer & Demand), proiect european public-privat de susținere a obiceiurilor alimentare sănătoase în rândul angajaților și, în plan național, a elevilor din școli și grădinițe, fiind lansat și coordonat de Edenred în 10 țări UE.
***
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând peste 60 milioane de utilizatori și peste 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a aproximativ 1 milion de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme de engagement), mobilitate (soluții multy-energy încărcare pentru vehicule electrice, întreținere, taxe de drum și parcare) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de mobilitate prietenoase cu mediul.
Cei 12.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2023, datorită activelor tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 41 de miliarde de euro, desfășurat în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good and MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
Despre ASP
Asociația Școlilor Particulare (ASP) este structura asociativă reprezentativă la nivel național a unităților particulare de învățământ, cu un total de 360 membri, grădinițe, școli primare, gimnaziale și licee, înființată în anul 2020 pentru a reprezenta și sprijini unitățile de învățământ preuniversitar cu finanțare privată din România. ASP promovează standarde ridicate de calitate în educație și susține colaborarea și schimbul de bune practici între unitățile de învățământ preuniversitar. ASP are ca obiectiv principal creșterea performanței și sustenabilității școlilor din România pentru a asigura copiilor experiențe de învățare bazate pe performanță academică și pe dezvoltarea abilităților și competențelor pentru viață. (www.asp-romania.ro)
Nimic nu se compară cu un weekend relaxant la munte, departe de agitația orașului, în zilele reci de iarnă sau în cele toride de vară. Indiferent dacă iubești aventura și vrei să explorezi împrejurimile sau îți dorești să te bucuri de câteva zile de relaxare într-un loc cu adevărat impresionant, am pregătit o listă cu 10 cele mai frumoase cabane la munte pe care le vei putea închiria, dacă ești în căutarea unei cazări cu vouchere de vacanță.
La capitolul peisaje naturale care îți taie respirația, țara noastră are atât de multe de oferit! Zonele de munte cu unități de cazare impresionante au crescut din ce în ce mai mult în popularitate, iar acest lucru se datorează multiplelor beneficii de care turiștii se pot bucura. De la atmosfera liniștită departe de agitația orașului, la aer curat, activitățile relaxante în inima naturii sau simpla evadare din rutina zilnică, toate te așteaptă să le experimentezi pe tot parcursul anului.
Alegerea unei cabane pentru o vacanță la munte în România depinde de diferite aspecte: de la activitățile pe care îți dorești să le faci, la accesibilitatea locației sau facilitățile oferite. Desigur, preferințele pot varia, iar gama de oferte în ceea ce privește cazarea cu tichete de vacanță este destul de variată.
În alegerea unei cazări cu vouchere de vacanță la munte am ținut cont de diversitatea locațiilor selectate, dar și de facilitățile pe care unitățile turistice din România le oferă. Iată o listă cu 10 cabane impresionante, potrivite pentru un concediu la munte, care acceptă plata cu vouchere de vacanță.
Odihnindu-se între dealurile Transilvaniei, Valea Verde Retreat este o oază de liniște, unde timpul pare să curgă diferit. Proprietatea, un ansamblu de case săsești restaurate cu atenție la detalii, îmbină perfect elementele tradiționale cu confortul modern.
Punctul forte al retreatului este restaurantul gourmet, unde ingredientele sunt adunate de la fermele locale și transformate în experiențe culinare memorabile. La doar 1 oră și 15 minute de Târgu Mureș, accesul se face pe drum asfaltat până la proprietate.
Împrejurimile oferă numeroase oportunități pentru activități de grup: de la drumeții ghidate și degustări de vinuri locale, până la cursuri de vânători de trufe, plimbări cu bicicleta și acces la un parc de aventură. Serile pot fi petrecute la focul de tabără din grădină, savurând un pahar de vin din selecția impresionantă a casei.
La poalele munților Cindrel, la doar 30 de minute cu mașina de centrul medieval al Sibiului, Das Holzhaus redefinește conceptul de cabană montană prin designul său contemporan în stil austriac. Construită din lemn și sticlă, cabana oferă patru dormitoare, cu panorame spectaculoase asupra munților prin ferestrele sale generoase.
Oaspeții pot explora traseele montane din apropiere sau pot face un tur al satelor învecinate. Centrul istoric al Sibiului rămâne mereu o destinație fascinantă, la îndemână, pentru cei ce adoră să colinde străduțe încărcate de povești și legende. Pentru momentele de relaxare, piscina încălzită și terasa spațioasă cu jacuzzi și zona de grătar sunt locuri perfecte pentru socializare în această cazare cu vouchere de vacanță.
👉 Descoperă bucuria de a călători în România cu voucherele de vacanta Edenred. Cardul de vacanță poate fi utilizat pe teritoriul țării, într-o rețea de unități turistice partenere, pentru servicii precum cazare, transport, mese sau servicii de agrement, fiind ideal pentru cazarea cu tichete de vacanță la munte all inclusive.
Dacă zona „Mărginimea Sibiului” ți-a aprins curiozitatea, însă mai aștepți un singur semn până să mergi să o vizitezi, atunci această proprietate e pentru tine. Denumită Chalet Transylvania, cabana te așteaptă cu brațele deschise să îți începi aventura în Transilvania.
Bucătăria spațioasă și cele opt dormitoare conlucrează la spațiul perfect de recreere pentru o gașcă veselă și pusă pe aventuri. La final de zi, după ce îți consumi energia prin diverse activități din zonă, precum traseele montane, excursiile organizate sau sesiuni de ateliere, te poți retrage în propriul Chalet la un pahar de vin, povestind celor dragi peripețiile prin care tocmai ai trecut, la un foc de tabără în grădină.
Aproape de celebrul Castel Bran, această proprietate se remarcă prin diversitatea de activități pe care le organizează pentru toate vârstele. Ești în căutarea unei locații în care îți e încurajat spiritul viteaz? Aici ai parte zilnic de un program de echitație și de exerciții de tir.
Iar dacă în această aventură ești acompaniat de micuți cu ochi curioși și piciorușe neastâmpărate, atunci îi poți încânta cu ateliere de creație, vizite la ferma animalelor, face painting, competiții între avioane de hârtie și multe alte surprize.
Casa Bran e un complex format din mai multe vile, căsuțe desprinse din basme și chiar Micul Castel, unde ziua e prea încărcată de oportunități de distracții pentru a lăsa loc plictiselii. În plus, proximitatea față de multiple trasee turistice și atracții istorice oferă numeroase opțiuni de petrecere a timpului într-un mod distractiv și activ.
În inima Bucovinei, la mai puțin de o oră de Vatra Dornei, Complexul Constantin se integrează perfect în peisajul montan al zonei. Această proprietate impresionează prin arhitectura tradițională bucovineană și atenția deosebită acordată detaliilor autentice. Camerele spațioase păstrează elementele locale, de la țesături tradiționale până la mobilierul din lemn masiv.
Complexul e pregătit oricând să organizeze petreceri de zile de naștere, degustări de vin și alte evenimente culinare. Restaurantul proprietății servește specialități bucovinene, numai bune să-ți întregească starea de bine după vizitele la Mănăstirea Voroneț, Muzeul Ouălor, Cetatea de Scaun a Sucevei sau după traseele parcurse până la Pietrele Doamnei Rarău sau Lacul Iezer.
Localizat într-o zonă cunoscută pentru aerul său curat și izvoarele minerale, Balvanyos Resort oferă o experiență premium la granița dintre confortul modern și natura sălbatică.
Centrul spa al resortului, cu jacuzzi, piscină și o experiență unică în saună datorită aromei de pâine proaspăt coaptă, reprezintă atracția principală a proprietății. Pentru aventurieri în căutare de cazări cu vouchere de vacanță, locația poate fi punctul de pornire al traseelor spre Lacul Sfânta Ana, Peștera Sulfuroasă și Băile Csiszar.
Acolo unde fluviul întâlnește marea, Green Village Resort te așteaptă cu o experiență premium în Delta Dunării. Accesibilă cu mașina personală sau cu barca (transfer organizat de resort din Murighiol), această locație exclusivistă îmbină arhitectura modernă cu elementele naturale specifice Deltei.
Programul bogat de activități include plimbări cu caiace prin canale, observarea păsărilor locale, sesiuni de pescuit tradițional și plimbări pe plaja sălbatică. Diminețile ți le poți începe cu o sesiune de yoga pe malul lacului. Restaurantul resortului se mândrește cu preparate din pește proaspăt și rețete locale reinterpretate modern, iar terasele private oferă priveliști spectaculoase ale apusului peste deltă.
Amplasată în pitorescul sat Măgura din Țara Bârsei, la aproximativ 40 de minute de Buzău, această proprietate oferă oportunitatea de a închiria cabane individuale. Arhitectura tradițională a căbănuțelor se îmbină armonios cu facilitățile moderne, creând un spațiu primitor pentru grupuri și familii.
Locația este perfectă pentru cei ce caută cazări la munte cu vouchere de vacanță și iubesc aventurile în aer liber. Aici ai acces facil la drumuri pentru cicliști, motocicliști sau la trasee montane care te poartă pe Masivul Siriu, Masivul Penteleu sau Masivul Podul Calului. Proprietarii organizează tururi private pentru doritorii de experiențe exclusiviste.
👉 Pe lângă cazarea cu vouchere de vacanță, adaugă la pachetul de beneficii extrasalariale și Cardul cu Tichete Cadou Edenred. Acesta poate fi acordat salariaţilor cu ocazia evenimentelor importante din an și oferă acces la o rețea diversificată de comercianți parteneri din domenii variate, care acoperă toate tipurile de produse și servicii: modă, bijuterii, IT&C, sport, amenajări interioare, hypermarketuri și multe altele.
În Comarnic, județul Prahova, Căsuțele din Poieniță te îmbie la o experiență accesibilă și autentică în mijlocul naturii. Construite în stil tradițional, dar dotate cu toate facilitățile moderne necesare, căsuțele sunt perfecte pentru cei care caută să se reconecteze cu natura fără a renunța la confort. Pentru câteva zile, una dintre Căsuțele din Poieniță poate să fie a ta, chiar și în schimbul voucherelor de vacanță.
Zona este ideală pentru drumeții ușoare, plimbări cu bicicleta sau simple momente de relaxare. Fiecare căsuță dispune de terasă exterioară, zonă de barbeque, șemineu pe lemne, acestea contribuind și sporind confortul oaspeților în inima naturii.
În vârf de munte, Yager Chalet își așteaptă aventurierii să se retragă în camerele comode după o zi plină de ski, drumeție sau snowboard. La o altitudine de 1699 de metri, locația poate fi accesată cu mașina personală, telegondola sau după parcurgerea traseului montan „Drumul Roșu”, lung de 4 km.
Pe lângă confortul interior remarcabil, cabana oferă acces la numeroase activități în aer liber: de la drumeții pe trasee marcate, până la mountain biking și sporturi de iarnă în sezonul rece în Poiana Brașov.
Te poți caza aici cu vouchere de vacanță pentru un sejur plin de adrenalină și aer curat. Terasa panoramică e locul perfect pentru a admira apusul peste crestele munților.
O cazare care acceptă plata cu cardul de vouchere de vacanță este ideală pentru cei care se bucură de această facilitate. Oferta de unități turistice ce se încadrează în această categorie este mare, existând o gamă largă de cabane și pensiuni la munte care permit cazarea cu bonuri de vacanță.
În plus, utilizând tichete de vacanță pentru cazare, contribui în mod direct la sprijinirea turismului românesc. În același timp, beneficiezi de un sistem de plată modern, securizat și ușor de folosit, inclusiv pentru plata cu telefonul mobil.
👉 Dacă ești posesorul unui card de vacanță Edenred, consultă Lista de parteneri vacanta Edenred, cu care să-ți planifici mai ușor concediul în România, folosind filtre de căutare precum judeţ, zonă turistică sau oraş. În acest fel, îți poți organiza sejurul la cele mai frumoase pensiuni din România folosind voucherele de vacanță pentru cazare.
Oferta de cazări la munte în România este variată, iar criteriile de selecție pentru o cabană cu tichete de vacanță pot fi diferite, în funcție de felul în care îți propui să-ți petreci concediul. În lista de cazări cu vouchere de vacanță se regăsesc unități turistice aproape de natură, menite să ofere turiștilor răgazul necesar de la viața aglomerată, într-un cadru confortabil.
Astfel, dacă te întrebi unde poți folosi cardul de vacanță sau ce poți cumpăra cu voucherele de vacanță la munte, cazările pe care ți le-am prezentat sunt doar câteva dintre cele mai spectaculoase locuri în care îți poți petrece weekendul în inima naturii.
Surse foto: Shutterstock, Unsplash, Unsplash, Shutterstock, Shutterstock, ValeaVerde, Unsplash, Unsplash, DasHolzhausFacebook, Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock, Chalet Transylvania, Shutterstock, Unsplash, VilaBran.ro, Unsplash, Shutterstock, ConstantinBucovina, Unsplash, Shutterstock, BalvanyosResort, Shutterstock, Shutterstock, GreenVillage, Shutterstock, Unsplash, CervusMagura, Shutterstock, Shutterstock, Casuteledinpoienitachalet.ro, Unsplash, Unsplash, YagerChalet, Unsplash, Unsplash, Unsplash, Unsplash, Unsplash, Unsplash, Unsplash
Încă nu oferi carduri de masă angajaților tăi? Solicită o ofertă personalizată pe nevoile afacerii tale
Sau discută direct cu un consultant financiar Edenred pentru a primi mai rapid o ofertă personalizată.
Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu ultimii comercianți la care poți plăti cu cardul de masă Edenred și ce promoții și oferte exclusive avem pentru tine.
În curând vei primi pe email oferte speciale pentru a fi la curent cu promoțiile și ofertele exclusive la restaurantele partenere.